Gå til innhold

Når pynter dere juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal jobbe i jula for første gang :(. Han drar 22. desember og kommer hjem 28. desember. Vi pleier å pynte juletreet lille julaften, men tenkte at vi kunne gjøre det sammen før han drar, altså 21. Men det er kanskje litt tidlig?

Jeg er klar over at det ikke er desember enda engang, men det blir første jul uten mannen min og da blir det litt tanker om hvordan vi skal gjøre de forskjellige tingene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille julaften her også. :)

Skrevet

Vi pleier også og pynte juletre lille julaften, men i år kommer jeg nok til og pynte litt før fordi vi skal være lite hjemme i jula og jeg vil gjerne kunne nyte treet litt :)

Hadde nok pynta det det 21 sammed mannen jeg da.. juletre er jo så hyggelig så om de blir noen dager før gjør da ingen ting :)

Skrevet

Vi pleier å pynte det lille julaften, men i deres tilfelle hadde jeg nok valgt å pynte det 21. desember jeg også og spist noe god julemat etterpå. Ikke nødvendigvis det dere har på julaften, men noe annet godt sånn at han får med seg litt feiring han også. Det er jo ikke så mye tidligere, bare 2dager.

Gjest amandine
Skrevet

Pynter lille julaften og høster 1.nyttårsdag. Men det er jo ikke noe i veien for å forandre litt når det passer seg sånn? Ta det sammen om dere synes det er hyggelig, hva betyr vel en dato??

Skrevet

Vi pleier også å pynte treet lillejulaften, men i år tror jeg vi må pynte det 22.desember for å slippe stress på lillejulaften :) Har nissegrøt for alle i familien etter jobb på lillejulaften, så tror det blir nok med det:) Ville absolutt pyntet det sammen med mannen, er jo ikke så mye tidligere at det gjør noe :)

Skrevet

en halv-en uke før!

jeg syns det er mye mer stas med treet FØR julaften enn etter, det gir så stemning og forventning i stua!

høster det litt etter nyttår.

Skrevet

Tidlig! Får masse besøk i jula, så vil gjerne pynte før de kommer. Trur de første gjestene kommer 22, så da blir det nok pynting 21 her og =)

Skrevet

Juletreet pyntes 23. desember, om kvelden og så står det til 20. dag jul, dvs. 13. januar eller deromkring.

Vil ha jul i jula, og ikke lenge før jul!

Meeen.... Forstår HI litt, da, siden mannen skal være borte på høytidsdagene. Kunne _kanskje_ strukket meg til å pynte juletreet så tidlig, under sterk tvil.

Skrevet

Neida, det går vel så fint? Ta det når det passer.

Vi har også lille julaften som fast dag.

Skrevet

Lillejulaften pynter vi treet hos oss :)

Men hvis dere vil pynte treet 21, så syns jeg ikke det er for tidlig. Jeg tror jeg ville ha gjort det samme som deg. Så kan man heller gjøre noe annet på lillejulaften. Vet om de som pynter treet 1. desember, eller 1. søndag i advendt og det syns jeg er i tidligeste laget ;)

Skrevet

Jeg pynter til Lucia 13.desember. Synes det er såpent og hygg med juletreet, og jentene liker det også. Dessuten så reiser vi alltid bort straks etter 2.juledag, og kommer ikke hjem før etter nyttårsaften; så for å få nyte fullt av juletre-hyggen fant jeg ut at det skal opp til Lucia. Og så er det veldig praktisk og pent å ha alle de ferdigpakkede julegavene plassert under treet etterhvert :-)

Det er forresten ganske artig så konservative enkelte er på at treet ikke skal på plass før lille julaften; enkelte jeg har møtt har nærmest blitt sinte på meg fordi jeg har våget meg på å sette "ny" dato på trepynting....

Gjør som det passer deg og som du vil! Det er da ingenting andre trenger å mene noenting om!

Skrevet

jeg slenger opp treet rundt 10.des. så ryker det ut 1.januar... Da er jula ferdig for min del, jeg syns det er så koselig med juletre :D jeg er vel litt spesiell, men min familie har altid jobbet mye rundt juletider så for å i det heletatt rekke å få opp noe tre har vi pyntet det tidlig. Har mange fine minner fra da jeg å besta pynta juletreet sammen.. Bortsett i fra den jula hun skulle ha "englehår" på treet har aldri klødd så J***** i hele mitt liv haha.

Skrevet

Hmm, når jeg tenker meg om, så hadde jeg faktisk heller foretrukket å ha et juletre tidligere i desember, enn etter nyttår. Det er antiklimaks med juletre etter nyttår. Da vil jeg helst bare ha jula bort, og starte et nytt og bedre liv :P

Skrevet

vestlandsfanden&J09+guttespire Det ene året satt jeg opp treet 4 desember, da trodde svigermor at det hadde tilta for meg ! :D haha nå har til og med hun hivi seg på å pynter treet tidligere for å kose seg skikkelig i førjulstida, å heller hive ut treet når man er lei av alt jule maset rundt 1,jan. :D

Skrevet

hehe, ja faktisk høres det mye bedre ut! :)

Skrevet

Lille juleaften er det jul hos oss!

Så tre`et blir pyntet den 22 :)

Har alltid gjort det slik hos oss!

Hadde det vært jeg som stod i en slik situasjon hadde valget vært å pyntet dagen før, eller være uten juletre. Jeg hadde ikke greid å bakse opp og frem et helt tre alene! Ofte må det jo både sages og rettes også. Synes jeg ser det!!

Vet av flere som flytter hele juleaften pga jobb den ene eller andre veien. Det hadde jeg ikke greid altså. Selv ikke om det var jeg som måtte jobbe en julekveld selv.....

Å vente med å åpne gavene feks er jo så, men ikke hele dagen og hele opplegget. Det hadde bare blitt feil for meg!

Skrevet

Vi pleide å gjøre det lille julaften, men har bare blitt tidligere og tidligere med årene. Syns advent-tiden er det fine med hele jula, gå og pynte og småpusle mens en gleder seg til god mat osv. :)

Jeg hadde også pynta treet litt før, er jo stas å kunne gjøre det sammen for dere alle :)

Skrevet

1-2 uker før julaften, da er det ikke mere stress og en kan nyte synet av juletreet og fylles med forventning og glede : )

Skrevet

Vi har ikke hatt juletre før, så dette blir første året. Har aldri feiret jul i huset vi har bodd i før, siden vi har studert en plass der vi ikke har noe familie, så vi har alltid reist vekk hele jula.

Men nå har vi flyttet til hjemkommunen til samboeren min, og da blir det jul! Liker ideen om å pynte tidlig, siden jeg elsker jula. Her skal det pyntes litt til 1. advent og så fylles det på helt fram til jul:) Har alltid pyntet treet 23. når jeg var liten, men kanskje jeg skal starte ny tradisjon her i huset, at vi pynter det rundt 20. desember?

Med to barn under 2 år, så tenker jeg at treet ryker ut så fort jula er over. Ser for meg barnåler overalt! Så da er det koselig å ha hatt treet litt før 23.

Skrevet

Pynter juletreet lillejulaften. Hele familien er med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...