Gå til innhold

Noen Karmøy folk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å flytte til Karmøy.

Hvordan er det å være alene mor der? klarer du deg bra økonomisk? Har du bolig lån eller leier du? Tjener du i året ca?

Grunnen til at jeg spør, er fordi at hus/leilighet til salgs på karmøy, er minst 500 000,- billigere på Karmøy, enn her jeg bor nå.

Ser det er en del leiligheter til 1,3 - 1,4 mill. Her hvor jeg bor, koster det minimum 1,8 mill for omtrent det samme.

Jeg har sakt til meg selv, at ett lån på 1,5 skal jeg klare,men vil ikke ha mere.

Jeg har ca 300 000 brutto, i året.

Har tidligere bodd på karmøy, har familie og venner der. Føler jeg har behov for å komme meg vekk herfra. Har ett barn i barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har familie og venner der, husene er mye billigere og du kan få jobb der, evt pendle til den du har så go for it!

Det er jo kjempekoselig på Karmøy!

Skrevet

Åååå, savner Karmøy:) Øya er vel som de fleste steder med både positive og negative sider.

Hvor på øya tenker du å flytte? Mange steder jeg ikke ville bodd.

Skrevet

Er selv fra "haugalndet" og det er uten tvil en koslig plass. Kunne ikke tenke meg og bo andre steder. Nå har jeg bod både i store byer som Oslo, Bergen og Stavanger i tillegg til små byer som Sogndal og Førde. Men jeg lengtet alltid hjem. Føler at ingenting kan måle seg med Haugesund og Karmøy ;)

Haugesund er også en billig by og bo i. Karmøy er ennda billigere. Du sparer raskt noen hundre tusner i boliglån om du tar turen "over broa".

Men det er steder som jeg ALDRI ville ha kjøpt hus/leilighet på og det er; Åkra og Kopervik styr unna. Ellers så er Torvastad, Avaldsnes og til nøds Håvik Greie plasser og bo. Du får glatt et ok hus til 1,5 mill disse stedene:)

Skrevet

Hvorfor styre unna Åkra og Kopervik?

Har ingen planer om å flytte inn i sånn leilighets kompleks med felles gjeld. (Hvis det er derfor en må styre unna)

Torvastad og Avaldsnes er i motsatt rettning til der hvor "mine" folk bor. Hadde liksom tenkt å bo i nærheten.. :o)

HI

Skrevet

Åkra og kopervik er veldig spesielle steder, du må ligsom være "innfødt" for og orke og bo der.

Det har ingenting med fellesgjeld og gjøre;) rimmlige hus får du stort sett i hele Karmøy, selv om de er spesiellt billige på Koppervik og Åkra og det er det en grunn til.....

Skrevet

Så mye, for en så "billig" penge.. Er jo helt utrolig.. 2,1 + skal de ha for det her jeg bor.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=22231293

Kunne ikke tenkt meg å bo i Kopervik, da jeg alltid har synest at den plassen er litt for spesiel. Men hadde faktisk Åkra i tankene nå, da det ikke er noe til salgs der jeg evt kunne tenkt meg å bo.

HI

Skrevet

Velkommen hit!

Jeg bor i Skudeneshavn, vakreste plassen på øya=)

Stortrives som alenemor, får det til å gå rundt, bor fint, og ja... Trives rett og slett=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...