Gå til innhold

søskenvogn?


sjøstjerne1

Anbefalte innlegg

Sønnen min er to år og 3 mnd når lille knerten dukker opp. Tror dere jeg trenger søskenvogn? Noen andre med barn i samme alder ved fødsel som har vurdert/ikke vurdert dette. Og hvorfor? Jeg blir ikke helt enig med meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var 21 måneder mellom mine to første og jeg har hatt uvurderlig glede av søskenvogna. For det første bruker jeg den til og fra barnehagen. I tillegg bruker vi den når vi er på tur i helgene. Det er ikek plass til to vogner i vår bil, og en to åring sover jo på dagtid, og da er det kjenkt å ha en dobbelvogn der også den største kan ta seg en lur. Jeg gjorde mye forarbeid før jeg kjøpte dobbelvogn og falt ned på Baby Jogger City Elite double. Jeg ga 3999,- kr på Barnashus. Fordelen med den vogna er at ryggen er lang og kan legges helt ned (mange jeg forsøkte endte størte mann med å ha hodet på oppsiden av kanten ved liggestilling pga kort rygg). Det er to seperate deler slik at de kan sitte uforstyrret, og en kan sove og en kan sitte oppreist. Kalesjen er unik da den kan trekkes svært langt ned. Det er 4 hjul der de to fremste er svingbare, men kan også låses. Det er store lufthjul noe som bør være et must!

 

Lykke til med valgte, men du fortår hva min anbefaling er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får 2 år og 2 mnd mellom våre, skal vi komme oss på by tur eller i marka i helgene må vi ha en vogn hvor det er plass til begge. Har sett på phil&ted. Den er litt åpen (til den lille), men det var god plass i den når vi prøvde den på Barnas Hus og den er like stor som en vanlig vogn. Jenta vår på 20 mnd fikk godplass i den, en del av de andre var alt trange til henne. Og den koster ikke så mye brukt (3000-4000), så vi følger med på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får akkurat 2 år mellom de når nestemann kommer, og jeg har allerede rukket å kjøpe 2 søskenvogner;)

 

Kjøpte Phil & Teds Sport i fjor på salg (vi tenkte hele tiden å ha to tette), og så kjøpte jeg iCandy Peach Blossom som er ei perfekt byvogn, korte ærender-vogn & reisevogn.

http://www.youtube.com/watch?v=fSy1fNNwnXc

 

Tenkte at Phil & Teds skal brukes i skog og mark, for den har lufthjul og er veldig robust. Mens den andre er perfekt om våren/sommeren, når vi jo venter nr.2! Icandien blir helt utrolig liten, og nå bruker vi den som singlevogn, og plass er det som teller mest hos oss, hadde ikke orket å ha en dobbeldecker. Vet med meg selv at jeg aldri hadde orket å bære den inn og ut av bilen, eller brukt plass på den i gangen.

Men vi har jo alle forskjellige ønsker, plass & behov:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her blir det 20 mnd mellom våre to minste og har også begynt å se på søskenvogn.

Har hørt mye bra om Carena søskenvogner, men er også intressert i å høre hva andre anbefaler! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carenavogna er veldig rimelig, men ulempen er bla at den er veldig kort i ryggen. Om for minstemann men ikek greit for den største. Dessuten har den ikke skikkelig todelt system, noe som kan være en stor fordel når bla. begge barna skal sove samtidig. Kalesja er ikke heller allverdens. Jeg har tidligere et innleggom vigna vi falt ned på etter mye leting; Baby Jogger City Elite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...