Gå til innhold

er du for eller imot hjiab i norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

usikker på hvordan det skrives, men prøver. håper dere forstår hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for at alle skal kle seg i akkurat det de måtte ønske. Hvorfor i all verden skal jeg legge meg opp i hva voksne mennesker ikler seg?

Skrevet

Mot

Det er diskriminerende og representerer en mannsjåvinistisk kvinnefiendtlig kultur, og hører ikke hjemme i et åpent og frigjort samfunn som vårt.

Skrevet

er ikke imot hijab, men burka og niqab.

Skrevet

Jeg er for at folk skal få gå med hijab hvis de vil det. Hvis de ikke vil er det også helt fint.

Skrevet

Ikke for på den måten at jeg vil at det skal innføres for alle nei;) men de som ønsker å gå med må gjerne gjøre det for min del. Var ei som jobbet i bhg til sønnen min som brukte det. Tenkte rett og slett ikke over det før det var gått en tid og sønnen satt fast genseren over hodet og sammenlignet seg med hun som jobbet i bhg. I nærområdet mitt er det en god del fra tyrkia, så jeg har blitt kjent med flere gjennom åpen barnehage også som brukte det. Skjønner ikke hvorfor folk skal blande seg opp i hva andre har på seg. Men må innrømme at jeg syns det hadde vært unaturlig for meg å kommunisere med en som brukte burka. liker å se den jeg snakker med.

Skrevet

Kraftig imot. Jeg synes at voldelige, kvinneundertrykkende apekatter, som bruker noe de kaller for religion som unnskyldning til å trakassere, være voldelige, forpeste sine omgivelser og forsøke å tvinge sin usivilisere livsstil på vanlige folk, kan komme seg for ()/&/&¤ ut av dette landet. De får flytte tilbake til oggabogga. Skjønner ikke hvorfor de slippes inn her.

Skrevet

Folk må få gå med hijab hvis de vil.

Skal vi forby hijaben skal vi også forby alle synlige tegn på religion, som korset, bønnekjeder ++ Og det blir bare for dumt syntes jeg.

Skrevet

Ikke i mot hijab. Men burka ol som vent over her. Synes heller ikke noe om hijab i politiet. Ser ingen Sikh´er som går med turban i politiet heller. Synes ikke relgin skal blandes inn i slike offentlig yrker.

Skrevet

Kristne, åsatruere og buddhister flyr IKKE rundt og krever at kvinner skal kle seg på en spesiell måte, sjefer over kvinnelige familiemedlemmer, legger sin egen ære i det kvinner i familien sitter på og er voldelige og de kjemper ikke for at alle med en annen religion skal sprenges i lufta! Det er VESENTLIG forskjell.

HVorfor godtar man dette? Helt horribelt. Folk er så redde for at de skal dra rasismekortet at de godtar hva som helst bare fordi de er muslimer!

Skrevet

Jeg syntes det er forskjell på hijab og ett kors eller bønnekjede. Man dekker ikke til hodet eller ansiktet med ett kors eller bønnekjede og det er ikke bare kvinner som går med det.

Dessuten bor vi i ett kristent land og ikke ett muslimsk land.

Jeg er egentlig ikke for hijab, for jeg mener at vi bor ikke i ett muslimsk land der vi må dekke oss til.

Det hadde nok ikke vært greit for oss å kle oss som vi er vant til, hvis vi hadde kommet til ett muslimsk land.

Men hva folk har på seg innenfor sine egene hjem, det bryr jeg meg fint lite om.

Skrevet

hijbadamer flest tar av seg hijab'en i sine egne hjem!

jeg er sterkt imot at kvinner blir tvunget til å bruke hijab. men bilde er mer enn bare svart hvitt. det er mange sterke muslimske kvinner som velger og bruke hijab. de må få lov til det. derimot blir jeg veldig veldig trist når jeg ser småjenter helt ned i 3-4-5 års alderen som går med hijab. det er definitivt ikke selvvalgt.

niqab og burka synes jeg kan forbys ved lov, siden disse dekker hele mennesket og gjør brukeren totalt ugjenkjennelig.

i politiet synes jeg ikke hijab skulle være lov da politiet burde fremstå mest mulig nøytralt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...