Gå til innhold

rettsak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det har vært noen innlegg her med rettsak som tema...likevel spør jeg.

Vet det er vanskelig å gi noen svar men...

Hvor stor er sjansen for at bf får fullomsorg for gutten på 2 år, når han nå går til rettsak, og grunnen er fordi mor flytter? Flytter ikke langt, men langt nok til at ukesamvær kun bør gjennomføres 1 gang i uken og ikke 3 og annenhver helg som før.

Har han stor sjans til fullomsorg eller 50 50? Vi har ikke bodd sammen.

Kan han bruke at miljøskifte "regelen" om at det ikke bør skiftes? Han er hjemme med meg om dagene. Litt i barnehage. 2-3 dager.

Tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis barnet har bodd hos deg siden fødselen, og far ikke har bodd sammen med dere, skal det vel godt gjøres at han får omsorgen. Da må du i såfall være slem med barnet, noe jeg går ut ifra at du ikke er.

50/50 idømmes dere garantert ikke. Det KAN idømmes etter den nye barnelova trådte i kraft, men da i situasjoner der foreldrene har hatt en 50/50-ordning før. Den ordningen er avhengig av at foreldre samarbeider godt, og det gjør de jo naturlig nok ikke dersom saken havner i retten. Dessuten bor dere for langt ifra hverandre til at 50/50 vil fungere.

Skjønte ikke helt det du mente om miljøskifte..

Skrevet

Tusen takk for svar.

Ang. miljøskifte, så har jeg lest at omsorgen kan bli overført til den som bor igjen på samme plass. Fordi det er ikke så bra å bytte barnehage, venner osv... men en 2 åring som bare går litt i barnehage og som er mest hjemme med meg, er vel for liten til det.

Barnet har det bra. Det kan andre vitne på.

Blir bare så redd når jeg tenker på rettsak.

Noen som vet hvor lang tid det tar før den kommer opp? Er det lang ventetid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...