Gå til innhold

Noen arbeidsgivere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør på en annen måte, jeg:-)

Jeg har funnet en jobb som jeg MÅ ha. Derfor er jeg litt stresset.... Har skrevet en haug med søknader tidligere, men denne gang må den virkelig bli bra, for jeg MÅÅÅÅÅÅÅ ha den jobben.

Noen arbeidsgivere her f.eks. som har gode tips til hva som er viktigst i søknader? Evt. hva som gjør at man blir lagt merke til

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lurt å skrive ganske spesifikt i søknaden, feks ikke at du liker "å ha en aktiv arbeidsdag med mange baller i luften", men bekriv en tidligere jobbsituasjon og hva du gjorde/ hvordan du løste det (feks, hadde på xxx arbeidssted ansvar for xxx og i tilegg xxx i høysesong) Og gjøre det på mange av disse "skrytepunktene".

De aller aller fleste bare svarer på annonsen og gjentar det de søker etter (feks, "jeg er positiv, løsningsfokusert og evner og jobbe både selvstendig og i team" akkurat det de søkte etter... ) God ide for å skille seg litt ut i mengden:)

Skrevet

Takk for tips! Har ikke tenkt på det med å være spesifikk, det skal jeg ta med meg!

Tusen takk:-)

Skrevet

Ikke bable i vej om alt og ingenting, vær konkret og rett frem,ikke legge noe i mellom! Hva vil du og hva vil du med det? Hvilken person du er og hva du vil med fremtiden din! Og rettskriving, for all del!!!!

Skrevet

Jeg fikk toppkarakter i norsk skriftlig så den biten tror jeg skal gå greit:-) Takk for tips! Får prøve meg på en søknad:-)

Skrevet

Er man forresten desperat om man skriver at dette er drømmejobben? :-s

Skrevet

Vist ikke du mener seriøst at det er drømmejobben så skal du heller ikke skrive det, en skal jo være ærlig ikke sant ;-)

Skrevet

Poenget er at jeg mener det seriøst! Jeg har SÅ lyst på jobben at jeg gjerne ville skrevet: Dette er drømmejobben, jeg må få den NÅ! Hehe;-) Men jeg tror jeg skal droppe akkurat det da;-) Men vil veldigveldigVELDIG ha den jobben, har kompetanse også. Men vil som sagt skille meg ut og vise at jeg fortjener den på en måte.

Skrevet

Når jeg har stillingsannonser ute har jeg ofte sett på det som positivt at de som er interessert tar en telefon før de sender søknad. Vel og merke hvis du har noen intelligente spørsmål.

Det er ihvertfall en fin måte å bli lagt merke til på for å unngå å havne i bunken over uinteressante søkere. Søkere som legger ved bilde av seg selv (skal du søke pr mail så kan du f.eks legge et bilde av deg selv øverst i CV en din) er også lett å merke seg fordi man plutselig får et ansikt å forholde seg til blant alle de ansiktsløse søknadene...

Jeg ser noen over her foreslår å skrive konkrete "skrytehistorier". De ville jeg valgt å vente med til intervjuet. Jeg tenker ihvertfall når jeg leser milelange søknader med skryt at dette er litt "too much".

Greit å ha noen kort i ermet til intervjuet også.

Lykke til! Håper du får jobben!

Skrevet

Takk for tips og lykkeønskninger:-) Vurderte å ringe dem ja, kanskje jeg skal gjøre det imorgen. Selv om jeg vil sende søknad NÅ, hehe;-)

Har ikke bilde på cv´en min, tror ikke det er plass helt øverst. Blir vel kanskje litt teit å legge ved et ekstra vedlegg som kun er et bilde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...