Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 vi skal ha dåp snart. vi skal ta bilde med dåpsbarnet og besteforeldre på begge sider. min mor er sur for at hennes mann ikke får være med på bilde. jeg og min mann ønsker å ha de biologiske besteforeldrene på bilde. han var ikke med på bilde til unge nr 1. hennes mann kom inn i livet mitt når jeg var 18 år. har aldri hatt et bra forhold til han. han bryr seg ikke om oss i hverdagen. er aldri å besøker oss annet enn selskaper. han kom med krav til oss når vi fikk unge nr 1 at han skulle hete morfar og ikke min far som da er morfar. dette har han ikke fått til. han har ikke noe forhold til noen av ungene våre. dette har han fått muligheten til.. vi har aldri hindret han i å ha kontakt med ungene våre. men han gir faen. er ejg eller min mor urimelig??
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Selvfølgelig er det de biologiske besteforeldrene som skal være med på dåpsbildet. Hvis du er gift, tok dere sikkert bilde med dine og hans foreldre også. Mannen til moren din er jo ikke i slekt med noen av dere, verken deg eller dåpsbarnet. Men dere kan jo ta bilde av hele storfamilien også, der han får være med og ev. din fars kone også, så alle blir fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Jeg ser ikke problemet ditt. Han er en del av storfamilien og barnet ditt sitt familieliv, enten du liker det eller ikke. Vi hadde samme problemstilling og tok bilder med alle. Rubbel og bit. Slik er familielivet vårt nå og det får jeg bare rett og slett forholde meg til
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Kan dere ikke bare ta flere bilder? Et bilde med bare dåpsbarnet, et hvor foreldrene er med, et med faddere, et med biologisk fammilie og et med hele fammilien. Jeg synes egentlig du er litt sær om du nekter å ha ham med på fammiliebildene. Hvordan hadde du tett det i andre sammenhenger om din mann ikke fikk være med på fammiliebildene?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Vi har skilte foreldre på begge sider og tok bilder med kun besteforeldre. Mannen til mamma og samboeren til svigerfar blir kalt ved navn i vår familie. Jeg har et nært forhold til begge to, og de har et nært forhold til ungene men. Tok selfølgelig også bilder med hele familen så de er jo med på mange andre bilder. Jeg synes ikke du er urimelig.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 godt å vite det er fler enn meg som føler det slik
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 jeg er ikke behovet for å ta bilde med han.. han er ikke en del av den biologiske familien for ungen. er kunn mine foreldre som er skilt i familien. min far respekterer vårt valg. min mor og han ble sammen når jeg var 18 år. har aldri hatt noe forhold til han.. det jeg har av forhold er bare bråk.. min mann og jeg er gift og har barn sammen. blir ikke det samme slik jeg ser det. min mor og han har ikke barn sammen.. jeg har en far som har den plassen som morfar. min stefar får aldri hatt noen plass hos oss annet enn at han er mannen til min mor..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Hvis dere skal til fotograf å ta bilder, så hadde jeg holdt på det du sier om å kun ta med biologiske besteforeldre. Skal dere bare ta bilder selv hjemme, så hadde jeg tatt både med kun biologiske besteforeldre og noen hvor han også er med, rett og slett for å ikke lage en diskusjon av noe som kan løses enkelt. Hvilke bilder dere fremkaller og evt henger på veggen/setter i album er jo helt opp til dere uansett, så dere trenger jo ikke å gjøre noe mer enn å ta bildene.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Heisann! - og gratulerer med ny baby Jeg klarer desverre ikke å la være å svare deg, men jeg tenker desverre ikke å svare deg bare på det du spør om. Bakgrunnen er at jeg kjenner igjen måten du skriver på, og har i den tiden jeg har vært på disse sidene, sett flere innlegg fra deg. Så jeg ønsker å svare deg litt generelt, og håper du ikke tar det ille opp. For meg virker det som om du har en konfliktfull familie, både din familie og din mann sin familie. Videre virker det som om du ønsker å ta mange kamper, men at du taper de fleste. Kanskje det er en familie med sterke personligheter? Ditt mål - slik jeg har oppfatta det - er å endre alle familiemedlemmene dine, slik at de passer inn i de mønstrene som du ønsker at de skal passe inn i. Jeg betviler ikke at du kanskje har mange rundt deg som er "sære" på sin måte. Problemet er at du aldri kan endre noen! Den eneste du kan endre er deg selv, og måten du møter utfordringene i livet ditt på. Ingen av de rundt deg blir sliten av alle tankene dine, det er det bare du som blir. Du kan velge å leve livet ditt og møte familien slik de er; ta de kampene som er viktigst for deg og din kjernefamilie, eller du kan fortsette slik du gjør nå; ta mange kamper og kanskje tape de fleste. Et tredje alternativ er å kutte familiebegivenheter og isolere dere mer fra familien. Jeg har oppfordret deg til dette før, og jeg gjør det igjen: Søk profesjonell hjelp! Snakk med familiekontoret, og/eller oppsøk fastlegen din. Lykke til - håper du ikke tok mitt svar ille opp. Du virker på mange måter som en som vil finne løsninger, men som sliter med å rydde i alle tankene dine
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Din mann har akkurat like lite med din mors fammilie å gjøre som din stefar har med dit barn å gjøre. De er begge ingiftet uten biologiske bånd. At du ikke liker ham er en annen sak. Det kan skje, men det er din mors mann og du bør respektere ham for det akkurat som din mor burde ha akseptert din mann selv om ikke hun hadde likt ham.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Hva med å ta ett bilde av hvert? En med bio, og ett med utvidet familie? Så skulle vel alle bli fornøyd?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Det er din mor som er urimelig mener jeg. Dette er noe som dere skal bestemme, og noe som skal føles riktig for dere. Skjønner ikke at hun eller mannen ønsker at han skal være med på bildet, når dere klart og tydelig ikke vil det. Litt skamvett bør man vel ha..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #13 Skrevet 17. november 2010 er redd du tar litt feil her.. har ikke skrivd om familien min her inne før. redd du forveksler meg og en annen..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #14 Skrevet 17. november 2010 Hvis dere vil ha bilder med bare biologiske besteforeldre, så er det dere som bestemmer dette. Som du selv sier kom han sent inn i livet ditt, og du har ikke farsforhold til han. Dette er voksne folk som må klare å forholde seg til dette. Hadde vært en annen sak om det var biologiske og ikke biologiske barn det hadde vært snakk om. Vet ikke om man alltid skal se til kongefamilien for å finne svar, men husker i forbindelse med kronprinsbryllupet var det alltid MMs mor og Sven O som var på bildene. (selv om kankskje mange, inkludert MM ønsket det andeledes). Han stefaren var aldri med på noen felles bilder.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #15 Skrevet 17. november 2010 Vi hadde nesten samme greia når vi fikk barn. Ikke ang bilder, men hva de forskjellige skulle hete. Moren min er gift på nytt og har vært det i ca 15 år og de har fått to felles barn. Stefaren min og jeg kommer ikke spesielt godt overens, men når vi fikk barn var det en selvfølge for min mor at han skulle bli kalt bestefar. Jeg orket ikke å lage noe stor dramatikk rundt slikt og gikk med på det. han skulle bli behandlet som en hvilken som helst bestefar og det skal han bli. Regner med at barna slev finner ut når de blir større hvem som virkelig er der for de. Så jeg ville nok svelgt noen kamler og latt han blitt med på bildet. Han er jo tross alt i familien med moren din nå. Hva hadde du syns om hun skulle tatt familiebilder og din mann ikke fikk være med?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #16 Skrevet 17. november 2010 jeg og min mann hadde en lang prat i går kveld. hvor vi pratet om dette med han på bilde. hverken min mann eller jeg ønsker å ha han med og slik blir det nå.. uansett hva de ønsker selv.. jeg ser fler skriver hva om min mann ble nektet å være med på bilde hos dem.. vell det ble han i dems bryllup. jeg syns det er litt forskjell på min mann og stefar. mulig andre syns det er rart men.. min mann og jeg har to barn sammen. min mor og stefar har ingen barn sammen.. min mann viser intresse for å være med meg og min familie, min stefar viser ikke intresse, min mor besøker oss alltid alene. jeg prater aldri med denne mannen. når vi prater så krangler vi bare. alltid om hans krav til oss som familie. takk for alle svar..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #17 Skrevet 17. november 2010 Hadde bare tatt flere bilder jeg. Hva er så big deal med at et bilde av han blir tatt?? Ser du ikke liker han, men herregud. Moren min liker ikke min samboer heller, men hun får ikke være teit mot han for det. Kast bildet etterpå da eller gi det til stefaren din. Du må jo ikke hene det opp akkurat. Men, men.. Noen vil lage bråk og krangler om ting som kunne blitt løst veldig enkelt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #18 Skrevet 17. november 2010 Jeg syns det er moren din som er urimelig. Gjør det dere mener er riktig. Men det går jo an å gjøre som flere nevner; ta forskjellige bilder hvor han er med på noen men ikke på alle. Lykke til med dåpen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå