Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Er det noen som har blitt gravide mens man ammer her?? Jeg begynner å bli veldig nervøs her nå, fikk mensen allerede 4-5 uker etter fødsel selv om jeg fullammet. På 6ukers-kontrollen sa legen at det eneste prevensjonsmiddelet jeg kunne bruke mens jeg ammet var spiral, men jeg måtte vente til det hadde gått en stund etter fødsel så vi måtte nøye oss med kondom i tilfelle... Samtidig har jeg hørt mange si at man er ganske "sikker" mens man ammer, mens legen min sa at man aldri kunne være helt sikker.. Blir helt forvirra av det her jeg, ene sier noe annet enn den andre :-/¨ ...Og nå hr jeg gått og venta på "Tante Rød" i over en mnd, har tatt test men det er jo en stund siden nå da... Kjenner masse symptomer på at jeg er gravid som vondt i magen, lett kvalm, trøtt osv men kan være hjernen min som tuller med meg og da! Vil virkelig ikke bli gravid så fort igjen, lillegull er bare 4 mnd :-/
Gjest Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Amming er ingen sikker prevensjonsmetode og ettersom man har eggløsning før mens så kan man bli gravid om man har ubeskyttet sex selv om man ammer og mensen ikke har kommet tilbake
Mrs. Bouquet Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Amming kan redusere sjansen for å bli gravid, men har du mensen har du vel sansynligvis også eggløsning. Så tipper du er gravid om du ikke har brukt prevansjon.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg ble gravid da gutten vår var 5 mnd gammel til tross for fullamming. Jeg fikk mensen tilbake 5 uker etter fødselen. Vi hadde et "uhell" og jeg ble gravid til tross for at jeg tok angrepillen. Spontanaborterte imidlertid i uke 6. Så det er absolutt mulig, ja...
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Tusen takk for svar altså Har liksom hele tiden trodd at sjansen for å bli gravid var kjempe liten mens man ammet... Får vel prøve å ta en ny test :-/ Flaks vi driver å bygger på huset nå da he he
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2010 Okay:-/... Om man blir gravid så tidlig etter fødsel er det sant at sjansen for spontanabort eller prematurtbarn er stor da eller er dette nok en myte??
3småtroll♥ Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Det er en tullete myte:) Jeg ble gravid med nr.2 mens jeg fullammet første OG gikk på minipiller, så det går nok fint an ja! Her var storesøster 4,5 mnd når vi fant det ut så det ble 13 mnd mellom jentene og det har gått kjempefint! De er nå snart 7 og 8 og har et veldig godt forhold! Du får nok bare ta en ny test så du finner ut av dette:) Lykke til!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2010 Tusen takk:) Får ta en ny test!
Mille** Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Amming er ikke prevansjon, altså ikke noe å stole på i det hele tatt.
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2010 Nei... Er ikke så greit å vite hva man skal tro på he he.. Tenker på legen min som først sa jeg ikke behøvde å tenke på noe prevensjon ennå siden amming i og for seg var ganske "sikkert" og nå sier han plutselig at det ikke er så sikkert alikevel
Gjest amandine Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 Signerer de andre her;) Fullammet nr 1 og ble gravid med nr 2 samtidig.. Har 16 mnd mellom. Jeg var faktisk 3 mnd på vei når mannen(!) oppdaget det. Ettersom vi hadde brukt nesten 7 år på nr 1 hadde det ikke falt meg inn i halvsøvne at det kunne gå så fort.. Men nå har vi Vakkerungen på 8 og Broremann på 7 som bevis på det;)
Neijasså... Skrevet 16. november 2010 #12 Skrevet 16. november 2010 Amming er kun "prevensjon" i den betydning at den for svært mange hindrer at eggløsningen starter så lenge man ammer. For noen fungerer dette bedre enn for andre (jeg ammer, og har ikke fått tilbake mensen 16 mnd etter fødsel, f.eks). Så lenge du har fått tilbake mens og eggløsning så er effekten av amming null med tanke på prevensjon, og jeg vil tippe at du er gravid.
Gjest amandine Skrevet 16. november 2010 #13 Skrevet 16. november 2010 Jeg hadde heller ikke fått tilbake mensen, da...
Neijasså... Skrevet 16. november 2010 #14 Skrevet 16. november 2010 Nei, sikker kan man aldri være. Eggløsning kommer før menstruasjon. ;o)
Bolla med 2 små <3 Skrevet 16. november 2010 Forfatter #15 Skrevet 16. november 2010 Takk igjen for alle svar dere:) Setter stor pris på det asså Blir mer og mer sikker på at jeg er gravid nå mens jeg leser det dere har skrevet, så blir spennende å ta den testen asså! Grugleder meg litt, for ville jo det skulle værre litt større aldersforskjell (iallefall at førstemann hadde slutta med bleia he he) men må nesten bare ta det som det kommer:) Ønsket er det jo uansett <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå