Gå til innhold

Anbefaler dere og se Brennpunkt i kveld som handler om Nav:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i alle fall tenkt og se det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil jeg gjerne se. Takk for tipset. Tror det blir veldig interessant da jeg har opplevd en del av det de skal snakke om i dag.

Jeg er nemlig en av de mange som går uten penger fra NAV, selv om jeg har alle rettigheter til å få penger. Rett og slett på grunn av at NAV har rotet og stillt urimelige krav, overstyrt mange spesialister, mistet mapper, uttalelser og møtereferat, mistolket egne regler i lang tid osv.... Har nevnt det her inne før. Siste fra NAV er at de forlanger at jeg skal gå på morfin i svangerskapet, og også senere i ammetiden, og siden jeg nekter det får jeg heller ikke noen penger. Lever på samboer nå. Av helsemessige grunner velger jeg nå å vente til etter ammeperioden for så å ta opp kampen igjen. Fokuset, og de få krefter jeg har igjen, må jo ligge på barnet mitt og det å klare å føde og å lære å være mamma. :)

Skrevet

Bare av nysgjerrighet, 18.22: Hvorfor er du av og til helt anonym, noen ganger med nick og av og til lenker til bloggen din? Historien din er jo fortalt mange ganger og er lett gjenkjennelig.

Skrevet

Fordi man automatisk er anonym på anonymforumet, og fordi jeg ikek gidder gjøre noe med det. Nevner jo også at jeg har snakket om det før her. Regner med en del gjengangere her inne kjenner historien. :)

Plager det deg at jeg nevnte det igjen? Syntes det var relevant siden det er slike tilfeller som mitt brennpunkt handler om i dag. Ikke meningen å "mase" om det forstår du vel. :)

Skrevet

Nei, det har jeg ingen planer om å se på.

Er møkk lei av å se og å lese om nav. Hadde media tatt for seg konstruktive løsninger på problematikken rundt hvordan nav fungerer så hadde det vært intr. Men enda flere historier om folks møte med nav orker jeg ikke å se på.

Det bidrar ikke til løsninger av problemene i etaten. Tvert imot, det fører bare til enda mer misnøye. Til og med folk som aldri har hatt noe med nav å gjøre er misfornøyd med nav, bare fordi alle andre er det.

Skrevet

Jeg jobber som saksbehandler ved et lokalkontor. Så akkurat Brennpunkt på nett-tv, og ble litt sjokkert må jeg si. Kjempetrist for alle Tannlegeassistentene at det skal sitte noen jurister og overprøve utvetydige årsaksammenhenger funnet av professorer og overleger.

Synes dokumentaren også satte søkelys på hvor lite fruktbart systemet i NAV er bygd opp med lokelenheter og forvaltningsenheter hist og pist.

Synes litt synd på dama som stilte til intervju på vegne av de ansatte ved yrkesskade- kontoret da. Huff... "eh.... eh.... øh..... eh...øh...."

Skrevet

Ikke vær så hårsår da, jeg skrev jo at jeg spurte bare va nysgjerrighet. Har nemlig tenkt på det før, har sett deg referere til historien din mange ganger. Det plager meg ikke, har bare lagt merke til det.

Skrevet

Jeg synes ikke synd på henne. De hadde jo på forhånd fått tilsendt spørsmålene, og det var rett og slett flaut at hun ikke ville/kunne svare på dem.

En flau opplevelse hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...