Gå til innhold

Vannkopper- kan lillesøster på 7 mnd smittes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken på 2 1/2 har fått vannkopper. Kan lillesøster på 7 mnd også få det, eller er hun for liten? Mener å ha hørt at hvis hun ammes, så er hun bedre beskyttet mot smitte?

For meg gjør det ingenting om hun får det altså- like greit å krysse ut for begge med en gang..

Hvis hun også får det, vil hun få det nå mens han har det? Koppene holder på å bryte frem- tror de er ferdige med det og holder på å væske seg..Vil jeg i så fall egentlig merke noe på henne, siden hun er så liten? Har sett en- kanskje to små prikker i ansiktet som kan ligne på starten på vannkopper..

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun vil om hun bli smittet mest sansynlig få det om en 14dagers tid. Minste jenta her hadde vannkoppene når hun var 10-12 uker gammel gikk kjempe fint, anbefaler eurax og xylocain til å smøre med den hvitvasken funka ikke i det heletatt.

Skrevet

Min gutt fikk det i allefall da han var syv mnd. Ble ikke amma da, men de kan i allefall bli smitta i den alderen. Om hun blir smitta av sønnen din vil de bryte ut 10 til 21 dager etter han, eldstemann vil altså mest sannsynlig bli ferdig før det starter på henne.

De sier at de små får det mye lettere en de som er større, men det stemte ikke her i huset. Lillebror fikk MANGE flere kopper en storebror. Til gjengjeld tørket de fortere inn. Ingen av mine unger klødde noe særlig i det hele tatt.

Skrevet

Ah, trodde kanskje det brøt ut samtidig jeg- men da må vi altså bare vente og se om det blir vannkopper på henne også..vært veldig kjekt å bli ferdig med begge to da, i alle fall når jeg er hjemme i perm..

Takk for tips om eurax- pjokken hater å bli vaska med hvitvask- og det blir jo et fryktelig søl med det..tror jeg har en tube liggende, skal forsøke det.

Skrevet

Ja det kan hun. Min baby var utsatt for smitte fra storesøster da han var 6 mnd. Ble ikke ammet. Han fikk det ikke. Men søsteren til min datters venninne som var 5 mnd og fullammet fikk det.

Skrevet

Vi brukte en slags spray i stedet for hvitvask, jeg husker ikke hva den heter, men den er i Adermaserien man får kjøpt på apoteket.

Lillebror her fikk det når han var 3mnd og ble fullammet, så de kan få det da også. Han fikk mange prikker, men var ikke plaget ellers. Det virket ikke som han klødde og han hadde ikke feber. Han fikk det 12dager etter storebroren. Om de får det samtidig kommer jo an på hvor de har fått smitten fra. De kan jo ha blitt smittet av samme person samtidig og da vil det nok ikke gå så mange dager før hun får det også, men hvis det feks er smitte fra barnehagen, så tar det nok lengre tid fordi hun da blir blir smittet av storebror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...