Gå til innhold

Feil dato på dåpsgaven :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff.

Ble så lei meg da jeg så at en av gavene babyen fikk til dåpen hadde påført feil fødselsdato :(

Det er en gave som alle de andre barna også har fått i dåpsgave og som brukes og står fremme.

Jeg er ikke av typen som liker å klage eller si ifra når noe er feil, så hva i alle dager skal jeg gjøre nå?

Noen som har opplevd noe lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

si ifra til de du fikk gaven fra,kanskje har de kvitteringa enda/kan fortelle deg hvor den er kjøpt?

synes ikke du skal la dette ligge

Skrevet

Det ville jeg sagt fra til den som ga gaven om. Mest sannsynlig så er det jo den som har utført jobben som har gjort feil og bør rette det opp igjen...

Skrevet

si ifra til de du fikk gaven fra,kanskje har de kvitteringa enda/kan fortelle deg hvor den er kjøpt?

synes ikke du skal la dette ligge

Skrevet

Det ville jeg sagt fra til den som ga gaven om. Mest sannsynlig så er det jo den som har utført jobben som har gjort feil og bør rette det opp igjen...

Skrevet

Ja, jeg bør nok si ifra, men jeg vet ikke om jeg klarer det. Føler meg fryktelig utakknemlig hvis jeg sier ifra.

"Tusen takk for gaven, men eeeh det var feil dato på den..."

Vet at giveren vil bli lei seg hvis jeg sier det. Åhh det er så vanskelig. Hva skal jeg si?

HI

Skrevet

Det er da ingen krise! Smal sak å få fikset!

Ta med gaven til hvilken som helst gullsmed. De fikser det eller sender den inn dersom de ikke har noen som kan gravere.

Det som allerede er gravert blir polert bort og så graveres riktig dato! Det koster ikke mye heller...

Skrevet

Det er ikke gravert inn.

Gaven er ikke kjøpt hos noen gullsmed - da hadde jeg nok gjort som du sier

HI

Skrevet

Er det noe som er påsydd? Da bør det jo være en enkel sak å få ordnet datoen.

Skrevet

Det er malt med rosemaling

- ikke noe jeg kan fikse selv...

HI

Skrevet

Det er vel mer sårende om gaven blir gjemt vekk enn om giveren får vite om feilen så h*n kan få det rettet opp i. Jeg ville i alle fall ment det. Du kan jo heller ikke bare henge det opp med feil dato på. Det blir for dumt. Kanskje vil giveren en dag også finne ut av at datoen var feil og bli veldig lei seg for at du ikek engang brydde deg om å si noe, og at det tyder på at du ikke likte gaven nok til å ville ha det endret? Det beste er å si det som det er.

Skrevet

Det er 3 mulige løsninger:

1. du lar det ligge og gjemmer bort presangen

2. du forteller det til den som har gitt presangen og får opplysninger om hvem som har laget det. Enten har giveren ver uheldig å skrevet feil dato, eller maleren har gjort feil. Men maleren kan sikkert rette opp i det uansett.

3. du sier ingenting til giveren. Finner en som kan rosemale, og fikser det i "hemmelighet."

Jeg ville valgt enten løsning 2 eller 3, kommer litt ann på giveren og forholdet til giveren :)

Skrevet

Vi har feil NAVN på kopp, tallerken og skål til lillegutt:)

Altså- en skrivefeil som bestemoren hadde gjort...

Ble litt satt ut da jeg så det, men fant ut at gjort er gjort!

Er jo ikke noe stort problem egentlig.

Så når lillegutt blir større og spør så får vi bare skylde på den tullete bestemora:)

Er jo ikke noe krise!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...