Gå til innhold

flere med "treige"barn?(fysisk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en på 10 mnd om hverken krabber,setter seg opp,går langs møbler eller reiser seg opp.kjenner jeg begynner å bli litt bekymra...

hvor lenge skal man egentlig vente på slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår gjorde heller ikke det der når hun var 10 mnd. Hun er 1 år nå og kryper fremdeles ikke, hun aker på rumpa. Nesten hele familien på farssiden har gjort det.

Hun reiser seg ikke opp enda selv, men står ved hjelp. Reiser seg opp på knærne og holder seg fast, men lengre enn det har hun ikke gått enda.

Barn er forskjellige, og jeg vil tro at din ikke er noe unormal for det om. Det er de derre teite oversiktene over hva en gjennomsnittsbaby skal gjøre og bør gjøre som får oss til å fokusere så mye på slikt. Alle barn er forskjellige, til og med i utviklingen, så det er ingenting å stresse med :-)

Skrevet

De sier gjennomsnittet er 9 mnd, da må en god del være over også.

Men, en sammenligner fort å begynner å lure.

Jeg har 3 barn, første krabbet på 7.5 mnd, gikk første skritt på 10 mnd.

Fikk så tvillinger gutt/jente, gutten satt og krabbet på 8 mnd, dette startet jenta med da hun var rundt 10 mnd.

Barn er forskjellige, ikke noe galt med barnet ditt har bare god tid:-)

Tvillingene er nå 13 mnd, og hun står mye bedre enn han så ting kan snu fort.

Skrevet

noen flere?synes nemlig jeg bare kjenner barn som er normalt ute eller tidlig...

HI

Skrevet

Min gutt var som din ved 10 mnd. 13,5 mnd nå; kan til nød sitte, men liker det ikke. Ligger heller på gulvet og leker. Krabber ikke, åler seg frem. Har reist seg siste uka, altfor ustødig til å gå.

Er ikke bekymret i det hele tatt. Motoriske ferdigheter handler om modning og de kommer på plass når kroppen og musklene er klare for det. Dersom han er 16 mnd og fortsatt ikke gjør noen av delene, snakk med helsesøster.

Skrevet

Jeg hadde blitt bekymra hvis min unge ikke kunne krype ved 13,5 mnd.Men kanskje grunnen er at broren min og kona har fått et barn som har et handicap. Han er veldig sein og vet faktisk ikke om han kommer til å gå:( Han er 2 år. Vet fortsatt ikke helt hva som feiler han

Skrevet

Et barn på to som ikke går er grunn til bekymring, en på 15 mnd er ikke det, det er innenfor normalen. Det er flere som IKKE går enn som går på 1-årsdagen.

Noen barn kryper aldri,de åler seg frem eller aker på rumpa for å å begynne å gå. Min gutt åler og kommer seg effektivt frem uten å krype og sannsynligvis vil han av den grunn ikke begynne å krype heller.

17:39

Skrevet

I mn familie har vi egentlig begge ytterpunkter. De som er såååå trege at det "gjør vondt", og de som er så tidlig ute at DET "gjør vondt"......

hehehe... forflytter barnet seg i hele tatt? Sitter det oppreist selv, og reiser seg til sittestilling selv? Snur seg rundt når det ligger på magen? Da skal du vente litt til med å søke hjelp :)

Noen barn er bare mer bedagelig anlagt enn andre :)

Skrevet

Jenta mi blir 1 år på fredag og hun har nettopp begynt å reise seg, og tar noen ustøe skritt langs møbler o.l Hun har også nettopp begynt å sette seg opp selv. Hun begynte med begge disse tingene forrige uke.

Men hun krabber fremdeles ikke, og jeg tror ikke hun kommer til å gjøre det heller. Hun er en racer på å åle, og det ser ut som hun crawler bortover gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...