Gå til innhold

Operert ut visdomstann?: Hjelp meg! ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos tannlegen og opererte ut eine visdomstanna mi i går, då den vaks i feil retning. Heile operasjonen gikk fint, og har ikkje vore plaga med noke smerter i etterkant, anna enn at kinnet mitt kjennest ut som eit blåmerke om eg tar på det. Og eg ser ut som ein bolle.

Men er det normalt å bli svimmel når ein bøyer seg ned? (feks knytte skolissene, må sette meg).

Og korleis får ein ut den sårtampongen som skal ut innen 2dagar? Har fått den litt ut, men så vart plutseleg så svimmel at det var like før er deisa i golvet. Tips?

Har ikkje mogelegheit å kome meg te tannlegen å få den fjerne før i morgon, men har jo fult av "trådar" i munnen no...litt skeptisk til å klippe dei av.

Og kor lenge varar hevelsen?

Hadde satt utruleg stor pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jippi, fikk ut sårtampongen no! Uten å svime av! (sikker fordi eg låg på sofaen). :)

Men lurer fortsatt på det andre, om noken har svar på det.

Skrevet

Masse sympati herfra! Jeg opererte ut en tann for tre uker siden, og det var ikke noe særlig :(. Jeg fikk en dott i hullet, og den skulle fjernes etter fire dager, så jeg hadde den i munnen fra torsdag til mandag. Jeg fikk ikke til å ta den ut selv, så jeg gikk til tannlegen. Det var gjort på to sekunder.

Jeg var ikke svimmel, men var øm og hoven i flere dager. Jeg har fortsatt problemer med å gape like høyt som før. Jeg kjente etter om jeg hadde ømme lymfeknuter under kjevebenet, og tenkte at så lenge ikke jeg hadde det, var det i alle fall ingen betennelse på gang.

Men ring tannlegen om du er bekymra!

Skrevet

Jeg har operert ut visdomstann to ganger, har gjort det på kjevekirurgisk på sykehuset da, ikke hos tannlegen..

Jeg hadde ikke noen sårtampong i såret, hadde bare en sånn gasbit som jeg skulle ta ut innen en time.. og skylle med saltvannsoppløsning etter hvert måltid i 14 dager.

Men jeg var sklikkelig svimmel og ør de første dagene ja, så regner med det er ganske vanlig!

Ble ganske hoven og firkanta i ansiktet :-p det varte i litt over ei uke faktisk, og hadde problemer med å gape over gaffel med mat osv den første uka..

Jeg sydde begge gangene, så hadde tråder der, som skulle gå bort av seg selv, og det gjorde de etter ca 14 dager..

Jeg hadde innmari vondt første gangen pga at de måtte skjære i kjevebeinet, så jeg fikk paralgin forte da jeg tok andre tanna, så hadde ikke noe vondt da!

Har masse sympati med deg!

Skrevet

Tusen takk for svar og medfølelse!:) Det er tydelegvis forskjellege måtar å gjere det meste på;)

Har ikkje hatt noko problem med gaping egentleg, anna enn at fortsatt er så hoven at det ikkje går:P Men trur i grunnen kjeven min skal bli betre enn den var før, berre hevelsen går ned. Har hatt problem med at kjeven låste seg sidan i sommar. Og før det hadde eg av og til vodt i kjeven. Men tannlege trudde det kom av tanna. Så håpar på det;)

Veit de korleis det er med alkohol etter eit slikt inngrep? Skal til tannlegen på "etterkontroll" på neste tysdag, så vil jo spørre då. Men kjekt å vite;) Har planer om å drikke den 27. håpar det er lov:)

Det at de var hovne nokre dagar, hugsar de ca kor mange dagar?

(ungane ser så rart på meg når eg er innom skule/barnehagen..haha:P).

Skrevet

Jeg tror det tok nesten en uke før jeg var helt meg selv :) Det med alkohol tør jeg ikke svare på.

Skrevet

Takk for svar:) Då ser eg forhåpentlegvis normal ut når vi skal ha klassesamankomst;) Så får tannlegen min svare neste veke, om eg kan drikke i same slengen;)

Men huff! No vil eg snart ha tilbake fjeset mitt igjen! Blir like overaska kvar gong eg går forbi ein spegel:P

Skrevet

Tok litt over ei uke før hevelsen gikk ned på meg.. Så ut som jeg hadde en golfball i munnen de første dagene :-p

Tror nok alkohol skal gå bra når det er såpass lenge etterpå, for da har det jo grodd ganske bra, gror fort i munnen, men det får du spørre tannlegen din om! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...