Gå til innhold

fikk et nytt syn på åttlingmammaen (Oprah)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får skikkelig vondt av henne... man ser jo at hun gjør sitt beste, selv om det naturligvis ikke strekker til! Håper hun får god hjelp... Ikke lett å oppdra 14 barn. Ganske lett å dømme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det så jeg også for en stund siden. Ble litt provosert av den debatten som oppsto her da ja!

Skrevet

Samme her, hun virker jo faktisk ganske reflektert!

Gjest To søte
Skrevet

Så enig, har hele tiden vært imot all den offentlige "steiningen" som har foregått av henne, og forferdelig at hun ikke isteden får litt mer støtte og sympati.

Ja, det er veldig spesielt det som har skjedd, og hun har nok en slags forstyrrelse i forhold til ønsket om å få barn, men for guds skyld, ta heller mer vare på dama, hun trenger vel den oppbacking hun kan få for å gjøre en best mulig jobb for de små barna sine!

Skrevet

har ikke sett noe intervju med denne mammaen,men det jeg reagerer sterkt på er den idioten av en lege som setter inn 8 egg i en singel mor som allerede har 6 barn!hvor er hans common sense?han skulle mistet løyvet for å være lege når han er så utrolig idiotisk!

Skrevet

Ja, hun virker faktisk ganske reflektert! Ingen tvil om at hun tabbet seg skikkelig ut... Det å ville få et barn til når hun har 6 fra før. Men samtidig så kunne hun jo IKKE vite at hun skulle få åtte til!

Og hun innrømmer jo feilene hun har gjort!

Lurer på hvem her som kunne gjort en bedre jobb enn det hun gjør! Hun strekker jo ikke til, men hun trenger hjelp. Ikke at noen tar barna fra henne.

Uff.. håper hun finner en måte å tjene de pengene hun trenger for å klare seg!!

hi

Skrevet

Helt enig med deg over her! Han burde kanskje saksøkes..

Jeg har sett flere intervjuer med henne og har ikke opplevd henne som dum eller rar, bare veldig naiv.

Skrevet

Når det er lagt føringer for hva man kanspørre om, og hun har hjelp fra profesjonelle om hvordan man skal fremstå i media....Så ja, man kan virke reflektert. Husk det er små barn med i bildet, og det vil ikke gagne de om man får henne til å virke som et naut, eller psykopat eller noe under slike intervju.

Jeg har også sett deler av et intervju hos Phil, mulig det samme, og jeg synes hele dama er skremmende, skremmende...Det er litt som om hun håper barna kan fø på henne...At deres særegenhet i og være åttlinger er nok for at hun skal leve godt,- resten av livet. Det er vel et faktum at hun har "brukt opp" flere frivillige allerede og at mange nå nekter videre hjelp. Flere av barna har vel i tillegg spesielle behov og til og med foreldrene er skeptisk til hennes evne som omsorgsperson.

Talegaver har hun nok i orden, i og med at hun fikk overtalt en (dum?) lege til å sette inn så mange egg...Likt andre "psykopater";- som ikke nødvendigvis er så ille at man får/fortjener en slik diagnose, så er hun veldig flink til å ordlegge seg slik at HUN fremstår best mulig. Hun vet hva folk vil høre,- også sier hun det.

Jeg kan bare ikke få sagt det nok. Ikke en eneste kvinne med vettet i behold gjør det hun har gjort...Hun har jo ikke planlagt noe for barnas fremtid..Skal hun greier og opprette collegefond for alle barna? Et normalt amerikansk par, med to inntekter, sliter ofte med og spare opp til ett eller tre barn..Denne dama har til sammen,- hvor mange? For ikke snakke om forsikring til alle!! Hørte om en amerikaner som måtte betale 3500 kr pr.voksen i MÅNEDEN for en ok helseforsikring...Og når snittlønnen i hans yrke lå på 5-6000 i måneden så kan man gjøre "the maths" selc....Hun har ikke jobb jo..Hun forventer nok stipender til de alle, i og med at de er " så spesiell":.At sykehus vil stå i kø for å hjelpe de om de blir syke/skadd osv osvSorry altså..Men de er "bare mennesker" hennes barn også, og kommer ikke til å fortjene å få mer enn alle andre barn.....

Jeg har hele kvinnen oppi halsen, og på lik linje med den norske dama i India, så synes jeg ikke hun fortjener barna sine,- disse barna fortjerne normale og gode foreldre som tenker litt lenger enn på seg selv og sine ønsker...

Skrevet

Jeg har ingen sympati for dama overhodet. Har fått med meg mange av intervjuene og programmene som omhandler henne og familien hennes og blir lettere oppgitt over vedkommende. Kan man virkelig kalles reflektert når man bevisst går inn for å få x antall barn når man fra før har 6 barn og 1 av disse attpåtil har autisme? I tillegg hadde/har hun ingen inntekt, ei heller bopæl (les: eget bo), beviser ikke dette at handlingene er utført av ren egoisme?

Det ER lett å dømme, men når man bevisst går inn i en slik situasjon så kan man takke seg selv.

Skrevet

Hn var vel også på vei å gå konkurs i år. Utestående husleie. Hun hadde visst lite penger, brukt opp millionene hun fikk av media etter fødselen.

Skrevet

Må bare få si at hun inrømmer jo at hun har vært egoistisk. Tror du hun sitter å tenker at "dette var smart".. Hva har hun fått ut av dette da? En masse masse masse jobb.

Hun fikk ikke barna for å bli berømt - hun kunne ikke vite at ÅTTE barn skulle bli født.

Folk må få lov til å forandre seg... uansett hvor dum hun har være, eller naiv, onskapsfull eller hva dere vil, så ser man jo at dama gjør så godt hun kan nå. Hva har skjedd med å hjelpe og støtte hverandre? Det er jo hjelp hun trenger, ikke fordømmelse!

Overraskende hvor lite tilgivende folk kan være...

Og ikke minst litt dumme som ikke klare å se forbi det bildet media skaper av situasjonen! Tror dere media prøver å fremstille henne som "the perfect mom"? Og spør dere selv, hvis dere ble forfulgt av kameraer, paparazzi osv. Og hvis media ville prøve å finne mest mulig dritt, hvordan ville du "sett ut"?

Tenk deg så at du hadde 14 barn å ta vare på... lykke til, jeg hadde ikke klart det!

Jeg synes hun gjør det ufattelig bra... Jeg hadde stupt for lenge leeeeeenge siden!

Skrevet

jo,hun KUNNE vite at det kunne bli 8 barn når 8 egg er satt inn!

Skrevet

sannsynligheten var vel ikke så stor....

Skrevet

Han satte inn seks egg, altfor mange det også, men to av eggene delte seg og ble tvillinger..

Skrevet

og 8 egg ble ikke satt inn. var fler egg som delte seg.

Skrevet

Når man er arbeidsledig alenemor til 6 og bor hjemme hos moren sin så er man HJERNEDØD om man planlegger flere barn i det hele tatt.

Så om hun skjønte at det kunne bli mange barn ut av så mange egg eller ikke, er egentlig irrelevant.

Skrevet

Spiller ingen rolle om hun hadde de beste hensikter eller ikke med å få barn, faktum er at hun ikke klarer å gi de materiell omsorg eller god nok oppfølging hver og en, psykisk og emosjonelt. Virker som om en del har vært inne i bildet og forsøkt avlaste henne, uten godt nok resultat for barna. For barnas skyld, så bør man vurdere omsorgsovertakelse, mener jeg. Men jeg har jo ikke mye jeg skulle sagt i denne saken, strengt tatt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...