Gå til innhold

Spennende middagsmatretter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååå matlei om dagen og trenger litt forslag til middagsmat. Gjerne med litt mye smak i:)

Elsker asiatisk mat, så om noen har noen enkle og gode forslag tar jeg gjerne i mot de med et kjempe takk;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med thaimat, det er jo kjempelett å få til.

Renskåret svinekjøt som du steker i panna.

Skjær gulerot og brekkebønner i passende strl og stek etter kjøttet.

Hell i en pose rød eller grønn currymiks

Og hell i en boks med kokkosmelk, og avslutt med en teskje sukker. Jeg pleier å ha i litt ekstra currypasta for å få litt mer krutt i det. Serveres med eggenudler.

Skrevet

Mmmh det hørtes godt ut. Det må testes:) takk for tipset:)

Elsker thaimat, men har aldri laget det før;)

Skrevet

Ja jeg vet, det er fantastisk:-)

Hakk også noen salte peanøtter og dryss over, jeg elsker det men ikke resten av familien så jeg pleier å ha det ved siden av:-)

Nå fikk jeg lyst på det selv så det blir nok det her idag også:-)

Skrevet

Mhm det må nok bli ved siden av her også:) Har allerede planlagt at dette er middagen i morgen, hihi:)

Kom gjerne med flere hvis du har hehe:)

Skrevet

Legg kylling i en ildfast form (ferdig grillet eller lettstekt filèt). Ha over valgfrie grønnsaker, lett pisket kremfløte, mango chutney, sambal oelek og hakket hvitløk. Server med ris og evnt. salat. Myyye smak.

Skrevet

Stek kylling sammen med hvitløk, chili og krydder. Tilsett rød paprika. Ha over creme fraiche og sweet chili saus og la surre litt. Server med fersk båndpasta og hvitløksbrød. Ha salat ved siden av og ha gjerne over noen cashewnøtter.

Skrevet

Høres deilig ut, tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...