Gå til innhold

Er jeg normal?? Trenger at noen titter inn her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs, og fødselen nærmer seg. Bare et par uker til termin.

Babyen er svært etterlengtet og vi gleder oss masse.

De siste dagene har derimot vært veldig følelsesladet for min del, gråter masse, og begynner å tvile på mine evner som mamma.

Jeg er nemlig redd for at jeg ikke takler dette her......

Hva skjer med meg, er dette normalt??

Jeg hååper dette ikke følger meg videre når barnet er kommet.

Ønsker bare seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slapp av,dette er HELT normalt!Husk at du snart skal bli mamma for første gang i ditt liv!du vet jo egentlig ikke hva du går til,derfor er det vanskelig å forberede seg på noe som helst for ingen vet hvordan det blir før barnet er født.

du er full av hormoner,kroppen din har forandret seg mye fordi den har laget et helt nytt liv!Ikke glem at hormoner er noe herk til tider,men de forsvinner til slutt.

Ikke tvil på deg selv som mamma,dette kommer til å gå kjempefint!når du endelig har nurket i armene dine så vil du se at alle tanker og følelser har vært verdt det!

lykke til!

Skrevet

Dette takler du helt fint. Det er normalt å ta lett til tårene og være litt i en følelsesmessig berg og dalbane mot slutten av graviditeten, og det kommer nok til å være slik en stund etter fødselen også. Føles sikkert rart og kjipt og kanskje småflaut, men så godt som alle gravide og nye mammaer har det slik. Det er nok både på grunn av hormoner og på grunn av den store begivenheten som nærmer seg.

Det at du blir usikker nå er faktisk et godt tegn. Det er en stor oppgave du har påtatt deg, mye i livet ditt blir aldri det samme igjen og den oppgaven må man ta på alvor. Det betyr ikke at du ikke er i stand til å takle den. Jeg tror dere kommer til å få det helt fint:)

Lykke til, både med fødsel og tilværelsen som mamma!

Skrevet

Du er normal!! :)

Masse lykke til på fødselen, og i tiden som kommer! Du blir helst sikkert en fantastisk mamma, vi har jo morsinstinkt til tusen!!

Skrevet

Tror det er ganske normalt! Hvordan kan du vite hva du går til?

Husker sjokket mitt kom da vi satte oss i bilen på vei fra sykehuset. Jeg tenkte med meg selv at dette kommer jeg ikke til å takle. Følte meg helt alene (samboer men dog) og satt med DET ansvaret i bilen.

Det gikk seg til raskt og 1 døgn etter var lykken på topp!

Skrevet

Tusen takk, så utrolig snille dere er, dette trengte jeg jammen å høre nå!

Innimellom så føler jeg at jeg blir gal, at jeg har begitt meg ut på noe som er altfor stort for meg.

Har vært stabil i hormonene hele svangerskapet egentlig, men de har virkelig slått ut nå.

Nå skal jeg virkelig ta til meg det dere har skrevet til meg, og roe meg ned :)

Takk igjen!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...