Gå til innhold

Ne me quitte pas? Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det på en melding. Hvilket språk er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fransk og betyr "ikke forlat meg".

Skrevet

Åhh, herregud. Såpass.

Sukk.

Skrevet

google translate - et tips, bare...

Skrevet

Prøvde, men det gav ingen fornuft da, ble hulter til bulter og noen rare ord midt i.

Skrevet

En veldig kjent sang heter det også. Bl.a.Jaques Brel (den originale, tror jeg) og Nina Simones (med sterk amerikansk aksent) versjoner er jo flotte.

Jaques Brel:

Nina Simone:

Og her en egnelsk oversettelse av Barbra Streisand:

Så hvis en mann har sendt deg denne teksten, skjønner du hvor høyt han elsker deg etter å ha hørt på disse!!

Il t'aime, ne le quitte pas!

Skrevet

Åhh hjelp...

Jeg tror jeg har funnet Mannen i mitt liv. Problemet er bare at vi begge er opptatte på hver vår kant. Hadde jeg bare ant hva jeg skal gjøre nå. Tror ikke jeg kan leve uten.

Skrevet

OK, når vi er inne på fransk ulykkelig kjærlighet kan je jo gjøre det verre med å be deg se klipp fra denne fantastiske filmen, Les parapluies de Cherbourg. Trist, trist, forferfdelig trist (de fikk ikke hverandre til slutt)og nydelig sang/sangtema

De elsker hverandre, men må skilles ("Mon amour, ne me quitte pas!"):

Slutten, mange år senere: http://www.youtube.com/watch?v=lLfviMasZ7U

Håper det ordner seg for dere, enten at dere klarer å glemme hverandre, eller at dere finner sammen uten å såre for mange andre.

Skrevet

Sukk, ja den som kunne spå i fremtiden.

Det er jo det værste, jeg bare vet det er oss, men jeg vil ikke gjøre noen andre vondt.

Skrevet

Nei, og noen ganger må man akseptere tingene som de er. Dere er vel glade i de partnerne dere har også, og så må man spørre seg om det er verd å såre barna så grusomt som man må hvis man skal følge sånne følelser som dere vel har for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...