Gå til innhold

ikke kvalme


juni81

Anbefalte innlegg

Hei alle vordende mødre!

Jeg er i dag 5 + 5 på vei, men merker særs lite til symptomer. Har fått ømme pupper, heng i korsryggen og er øm nedentil men ingen kvalme. Føler at jeg har masse overskudd og dette bekymrer meg litt. Leser at kvalme er et tegn til at ting utvikler seg normalt, bør jeg engste meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du bør ikke engste deg!!! Kvalme er jo ikke nødvendigvis et tegn på at ting utvikler seg normalt, det betyr bare at man er litt overfølsom for hormoner. Jeg blir kvalm av p-piller også, så det er helt naturlig at jeg blir kvalm. Mitt inntrykk er at det er flere av dem som går gjennom et svangerskap uten noe særlig kvalme. Dessuten har jeg også lest her inne at det brått kan komme for fullt.

 

Nyt heller tiden hvor du ikke er kvalm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg i det hele tatt! I mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm en eneste gang og alt stod bare bra til med babyen hele veien :) Jeg er også 5+5 på vei i dag, og har ikke vært kvalm i det hele tatt så langt heller. Nyt heller at du ikke merker noe til det, som det ble sagt så kan det jo plutselig komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er 5+4 og har ikke vært kvalm ett sekund! Det tar jeg som et positivt tegn :) La oss være ikke-kvalme sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke kvalm overhodet sist gang, brakk meg et par ganger om morgenen hvis jeg var ekstra sliten, det var det! Så bare nyt det ;) Og husk, at plutselig kan det komme, har hørt om flere som får kvalmen kastet på seg i uke 8 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg har startet mitt 4.svangerskap, og hos meg har kvalmen avtatt for hver graviditet. Første svangerskap trodde jeg ikke at jeg skulle klare meg gjennom de første ukene, de to neste gangene var jeg mest uggen og hadde litt brekninger. Denne gangen har jeg opplevd morgenkvalme en morgen, og bare veldig lite kvalm når blodsukkeret holder på å synke. Også jeg er kjempeengstelig for at jeg ikke er dårlig nok, men det tror jeg vi bare skal slutte med. Jeg har lest at svangerskapskvalme oppstår ved ca 50 % av alle svangerskap, så da er vi vel på den heldige siden, da? Symptomene mine er utelatt mens, vonde bryster, økt søvnbehov og hodepine (spesielt om kvelden).

Så da er det vel bare å nyte den gode formen, før du vet ordet av det kjenner du plutselig på kvalmen. Det kan jo komme plutselig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likeins her - er 6+4 og har igrunnen ikkje kjent noko av dei "typiske" graviditetssymptoma i det heile, bortsett frå noko ømme brystvorter og eit snev av støl korsrygg. Ingen kvalme. Bank i bordet! Har skjønt av lesing her inne at det kan kome som kasta over ein, så ein må nok berre vere glad for kvar dag ein kjenner seg pigg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å slippe unna kvalme!

Jeg kjenner flere som ikke har vær kvalme, og alt har vært helt bra!

 

Personlig begynte kvalmen hos meg rett før helgen (uke 6), er konstant kvalmen, men kaster ikke opp.

 

Jobber i Barnehage, (kke en lett plass å være kvalmen..) og begynte der i august, så tørr ikke helt å være borte fra jobb heller...

 

Sist gang gikk det over i uke 12, så satser på det denne gang òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 7+3 og har heller ikke vært kvam et sekund. Er som noen av dere beskriver i overrraskende fin form. Eneste symtom for min del er økt uflod og litt hodepine de siste kveldene. Men godt å høre det er flere av oss, vart bekymret et øyeblikk ettersom enkelte mener at det er et dårlig tegn å være i fin form. Men vi må vel bare nyte det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...