Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 er sykemeldte MEN kunne egentlig vært i jobb?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Jeg har vært sykemeldt siden uke 4. Jeg hadde hypermesis frem til uke 15 ca. Er i uke 22 nå og er fortsatt 100% sykemeldt. Prøvde meg på aktiv, men khjente at jeg ikke orka jobbe+studere, så sa til legen at jeg fortsatt kaster opp når jeg blir sliten. Så svar på ditt spm: JA
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 jeg er også sykemeldt, uten behov for det, er deilig å kunne være hjemme å ta seg av huset og gjøre ting en aldri får gjort!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Du er en dust, med andre ord. En snylter. En av dem som aktivt bidrar til å undergrave sykelønnsordningen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 trur alle snylter på noe gjennom livet! må jo bruke litt goder
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Tøys. Det er tyveri, verken mer eller mindre. Pleier du å stjele i butikker også?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Hvordan forsvarer du påstanden din om at å sykemelde seg ei ekstra uke likestilles med å stjele i butikker? Vi betaler da skatt, og innimellom er det utrolig deilig å ta seg ei uke og hente seg inn igjen. Om man er fysisk friske kan man likevel være mentalt utslitt av jobben.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Her var det snakk om å "sykmelde seg" når man er frisk nok til å jobbe. Jeg har ikke påstått at det kun er i tilfelle rent fysisk sykdom man kan være sykmeldt. Misbruk av sykemelding er selvsagt tyveri fra fellesskapet. At man betaler skatt, er ingen unnskyldning. Man betaler også forsikringspremie, men det betyr ikke at det er fritt fram for å svindle til seg mer enn man har mistet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå