simsimm Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Hei! Jeg sliter med å få i barnehageplass til datteren min. Skal begynne og jobbe i desember/januar. Og på oppvekstkontoret er de ikke akkkurat villige til å hjelpe meg! Hva skal man gjøre om man ikke får i barnehageplass/dagmamma? må jo helst jobbe for å tjene opp til levebrød også!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Heisann simsimm Du må sende søknad til kommunen, vanligvis via kommunens hjemmesider, og føre opp alle barnehager, private og kommunale, som er i omkretsen. Jeg tror du kan søke i nabokommuner også, selv om du ikke har noen garanti for plass ved søknad utenfor bostedskommunen. Det har du garanti om i hovedopptaket i hjemkommunen. Før opp så mange som det er plass til på skjemaet. Så kan du heller søke om overflytting før det årlige opptaket som har søknadsfrist i mars, med garantert plass fra august. Skader ikke å ta en ringetrunde på forhånd. Be om å få snakke med barnehagestyrer. Du er avhengig av at de ikke har fylt opp plassene, eller at et barn har sluttet eller byttet barnehage. Si i telefonen og skriv i søknaden alt som taler for at ditt barn skal prioriteres, om du er alenemor, om barnet har noen egenskaper som gjør at det har ekstra behov for barnehageplass, om barnet har blitt så stort at det har behov for å være med andre barn på dagtid, om du har aleneansvar for flere barn etc. Det er ikke oppvekstkontoret som skal skaffe plass til barnet ditt, det er jo du, og formelt går det via kommunen. Hvis dere er i en situasjon som gjør at dere trenger ekstra hjelp fra oppvekstkontoret, så kan det hjelpe om du skriver om det i søknaden. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. november 2010 #3 Skrevet 17. november 2010 Når sendte du søknad? Er det ikke ledige plasser nå må du finne dagmamma frem til du får plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå