NyttNick Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Hvilke "fordeler" er det for en arbeidsplass/sjef hvis ansatte har aktiv sykemelding kontra vanlig sykemelding?
Gjest Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 At de utfører endel arbeid uten at bedriften har lønnskostnader utover arb.giver perioden, for å si det enkelt.
Mor Løvehjerte Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Er det ikke slutt på aktiv sykemelding nå fra november?
kitty litter Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Hvor har du det i fra Mor Løvehjerte... Jobber i helsevesenet og har ikke hørt noe om det.. Aktiv sykemelding er genialt når man faktisk ønsker å jobbe så mye man selv føler man orker og er i stand til..
Mor Løvehjerte Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Den nye IA-avtalen skal vel ha trådd i kraft nå? Vet at en hos meg ikke fikk aktiv sykemelding nå nylig, selv om hun ønsket det. Vi var innkalt til møte med NAV forrige måned, hvor informasjonen var at aktiv sykemelding skulle avvikles til fordel for økt bruk av gradert sykemelding. Dessverre var jeg ikke til stede på det møtet, så jeg vet ikke detaljene rundt det.
kitty litter Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Jobber også i IA bedrift, men har ikke hørt noe om det.. Har aldri vært sykemeldt før heller jeg da...
Mor Løvehjerte Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Ja, jeg var selv aktiv sykemeldt for kort tid siden og fikk mye igjen for det. Men nå er det visstnok slutt. Prøv å google "aktiv sykemelding avviklet". Som sagt vet jeg ikke detaljene rundt dette (og burde muligens derfor ikke slenge ut sånne halvveis påstander, men referer er til møtet jeg skrev om overfor).
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Ved en aktiv sykemelding kan man jobbe det man ønsker og klarer. Ulempen er at det er vanskelig å sette grenser ovenfor seg selv og arbeidsgiver når man faktisk er på jobb, og ikke alle ser eller forstår begrensningene man har..... Er man sykemeldt er man jo ikke der, enkelt og greit. Ja, jeg jobber privat og prøvde meg på aktiv sykemelding. Funka dårlig....
Mor Løvehjerte Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Prøv også å google "ny IA-avtale avvikle aktiv sykemelding". Skal spise sykkelhjelmen min, hvis jeg tar feil, men da tar sjefen min feil også, for hun var på NAV-møtet og påstår at det er harde fakta. I vår bedrift har aktiv sykemelding fungert godt i veldig mange sammenhenger.
lille sprelle Skrevet 16. november 2010 #11 Skrevet 16. november 2010 aktiv sykmelding er dessverre på vei ut - dessverre både for arbeidstakere som har vært lenge borte og trenger en myk start, og dessverre for arbeidsgiverne som da må betale for arbeidskraft som kan være ustabil/ikke yte max. Jeg har hørt at ordningen forsvinner fra nyttår, men er ikke sikker.
NyttNick Skrevet 16. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2010 Har ikke hørt noe om at det er på vei ut. Gjelder det evt alle kommuner? Så hvis jeg skjønner riktig "pusher" sjefene på med aktiv sykemelding for da taper de ikke penger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå