Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Har i det siste irritert meg grønn på samboeren som bruker penger vi nesten ikke har. Han har alltid vært fan av å kjøpe ting på avbetaling, unyttige ting som pc, PS3, wii, xbox360, ny tv til 16000 osv. Er det noe han vil ha, så er det ikke snakk om å spare, det som går an å få på avbetaling det tar han på avbetaling. I høst kjøpte vi tørketrommel, hans forslag. Jeg tenkte at det er jo praktisk, så vi kjøpte den sammen. For ei uke siden fikk han satt inn Defa-anlegg i bilen, lånte litt penger hos faren for å få råd. Men på jobb har han ikke uttak til motorvarmer, så nå snakker han om å kjøpe seg en parkeringsplass i parkeringshuset ved siden av jobben, til den nette sum av 10.000 i året! Er det bare meg, eller er det helt bak mål? Vanlige folk kjøper seg et par skinnhansker og ei god isskrape, og lar det stå til. Virker som at han er villig til å bruke penger på alt som gjør at han slipper å løfte på ræva og bruke for mange kalorier. Vi har under gjennomsnittet inntekt siden jeg ikke jobber 100% og han tjener sånn passelig bra. Skjønner at han har behov for å kunne bruker "sine penger" men vi har felles økonomi, så det sliter veldig! Vi har aldri råd til å spare penger, for de pengene går jo rett til de tingene han har på avbetaling. Vi har feks aldri vært på ferie i løpet av de snart ti årene vi har vært sammen. Nå er ikke jeg noen kløpper på økonomi heller, og bruker ofte litt mer enn jeg burde, men jeg har i det minste de pengene før jeg bruker de. Det nytter ikke å snakke til han om det, for virker som at det er "eneste gleden i livet" - å kunne kjøpe ting som han har lyst på. Elsker han over alt på jord, men nå som vi venter en liten en, har vi rett og slett ikke anledning til å ha ustabil økonomi. Hva kan jeg gjøre for å få han til å slutte med dette? Vil jo helst kunne gi barnet vårt en trygg oppvekst, vil ikke ha det sånn at vi akkurat kommer oss over kneika hver eneste måned.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 Pass på!!!! Siden han er såpass kjøpegal hadde jeg krevd ansvar for ALL økonomi!! Du sier du ikke er særlig økonomisk av deg. Da får du bli det NÅ!!! Beklager, jeg har litt dårlig erfaring. Nettopp oppdaget at mannen min har skjult en kredittkortgjeld for meg. På kr 700 000,-!!! Ta grep nå, før det er for sent!!!!! Du har NEPPE lyst til å havne i samme knipe som jeg er i nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå