Gå til innhold

Dere som ikke bruker hormonbaserte prevensjonsmidler, hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt cerazette en stund nå, mest for å slippe mensen, men den siste tiden har jeg hatt en del blødninger alikevell, så da tenkte jeg heller bare gå over til noe hormonfritt, hvis jeg likevell ikke slipper unna mensen :/

Hva bruker dere? Og er dere fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender den opp igjen, er interessert i svarene selv.

Fant ut at jeg ikke tålte p-pillen lenger (får problemer med kontaktlinsene og masse øyeinfeksjoner), sliter litt med å finne alternativer (annet enn avhold!).

Skrevet

Har brukt kondom faktisk, men skal si det har tatt piffen a sexlivet..Kanskje jeg rett og slett ikke har teknikken, for blir tørt etter en stund og det er ubehagelig og lukter ekkel svidd kondomlukt.. Har prøvd med masse glidemiddel og, men blir rett og slett ørkentørr etter en stund?

Å nå er jeg aleine, så da er det jo ikke nødvendig med noe.

Har før hatt hormonspiral, men aldri fått satt inn ny etter siste fødsel.

Reagerer på alt som inneholder hormoner, men ikke så mye på hormonspiral av en eller annen grunn!

Skal ikke gjennom flere svangerskap, men er alikavel usikker på å sterilisere meg..

Har hatt alvårlig hyperemesis tre ganger, har to barn.. Så er vel ganske liten sjangse for å ikke få det igjen ved graviditet. Og det klarer jeg bare ikke. Og det er ikke snakk om de første månedene, men omtrent fra en uke etter befruktning gradvis økende til uke 4, og så 24/7 til og med fødselen. Har og hatt tunge depresjoner etter begge fødslene og den som ikke ble..

Skrevet

Jeg tåler ikke hormonene i det hele tatt, migrene, kronisk soppinfeksjoner, dårlig humør osv, blir helt håpløs.

Så lenge det ikke var så farlig om det kom en unge til hoppet vi av i svingen, men nå som vi ikke skal ha flere barn har jeg sterilisert meg. Veldig fornøyd med den løsningen!

Skrevet

Hoppet av i svingen.....

Det gikk bra i nesten 2 år, nå blir vi 3-barnsforeldre, gitt! :o)

Har en følelse av at mannen vurderer sterilisering sterkere nå. Det blir isåfall han og ikke jeg som må under kniven ettersom det er et mye enklere inngrep.

Skrevet

Steriliserte meg etter nr. 2 var født. Ja, er fornøyd, bortsett fra at mensen har blitt litt vondere/lengre. Men det er ikke så ille at det er noe problem i hverdagen akkurat.

;-)

Skrevet

Brukar ladycomp, kombinert med kondom på utrygge(raude) dagar.

Er veldig fornøgd:)

Har brukt det sidan i vår april/mai.

Skal til med babyprøving i desember, så då får eg sjå om den hormonfrie prevensjonen hjelper på;) Slipper i allefall hormontull med hummør og syklus, anna enn normal menneskeleg variasjon.

Får god oversikt over eigen syklus, og ein lærer mykje om seg sjølv (som om ein har ein fast plass i syklusen ein er trøtt eller sur, når ein er fruktbar, kor lang syklusen er og om den har variasjonar osv).

:)

Skrevet

Her har det vert kondom i de 2,5 årene etter siste barnet. Fornøyd nok med det. Glidemiddel må jeg ha uansett, så kondomen er ikke noe problem. Ødelegger ikke sexlysta og så er det praktisk med at en slipper...eh...sæd som renner ut etter akten.

Skrevet

Sterilisert mann, veldig fornøyd med det:)

Skrevet

Siden vi mest sannsynlig skal ha en nr.3 etterhvert, så har jeg fått satt inn kobberspiral. Funker kjempe fint, å har hitttil ikke hatt noen problemer.

Tåler heller ikke hormoner, da blir jeg ett stort hormontroll :P

Etter nr.3 er kommet til verden iløpet av 4-5år, så regner jeg med at det blir snipp snipp på mannfolket :P

Skrevet

bruker kobberspiral da jeg av med. grunner ikke kan bruke hormonpreparater.

Det har gitt meg kraftige blødninger i 3 dager, men ellers greit nok.

(det kan jo selvsagt også være resultat av at jeg etterhvert drar litt på årene samt fødselen, så jeg vet ikke)

Skrevet

Her kjører vi på uten prevansjon og satser på at legen gjorde jobben sin når han steriliserte mannen min. Har funket i snart 3 år, så jeg tror han fikk gjort det ordentlig. ;o)

Skrevet

Steriliserte meg, jeg ( fordi mannen er en pingle og ikke turte!).

Har 2 barn og er fornøyd med den beslutningen!

Skrevet

Mannen min har nettopp sterilisert seg, hurra for det :) Inntil vi er sikre på at jobben er skikkelig gjort, så bruker vi kondom. Det har vi gjort siden yngsta ble født.

Skrevet

Kondom/hoppe av i svingen/sikker periode.

Har funket i 11 år uten uhell, så gode odds herfra. Ingen sexkiller heller, bare en vanesak.

Har hatt blodpropp så passer meg for alt av hormoner.

Skrevet

kondom og veldig fornøyd med det =)

Hadde kobberspiral, men fikk alvorlig betennelse på eggstokkene etter å ha fjernet den, så kan ikke ha det heller. Ikke at jeg ville hatt =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...