solei Skrevet 16. november 2010 #1 Skrevet 16. november 2010 Finner ikke jenta sitt gamle pass. Tror det er utgått. Hvordan går jeg frem da? Mye styr eller? Vi skal reise i mars.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. november 2010 #2 Skrevet 16. november 2010 du reiser ned på passkontoret(som regel på politistasjonen) og bestiller nytt... Bilde tar du der nede:) Men skal du ha nytt pass mener jeg å ha lest hos politiet at du må ha underskrift av begge foreldrene(om hun har dette).
solei Skrevet 16. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2010 Vi har alltid måttet hatt underskrift ved alle nye pass og fornyet pass. Men da har vi hatt med gammelt pass som ble makulert. Blir det problem nå som vi har mistet det gamle? Og det er mulig det gamle enda er gyldig..men tapt.
Espoir Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Dere må først fylle ut et skjema der dere melder fra om at det gamle passet er mistet.
solei Skrevet 16. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2010 Ok. Da må vi ornde det først. Tar det lang tid? Kan en bestille nytt samtidig, eller må vi vente?
*gurimallaika* Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Jeg meldte mitt gamle pass savnet samtidig som jeg bestilte nytt. Det jeg gjorde var at jeg printet ut sjemaet som ligger inne på politiet sin hjemmeside under pass, fylte det ut og leverte. For deg så trenger du både det sjemaet og det for 'pass til barn'. Jeg gjorde dette i august og fikk passet i posten etter 2 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå