Gå til innhold

blir så sint...sitter her igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

da va det påann igjen. 2 netter med tilnærmet normal søvn, så snur poden livet på "hodet" i gjen. Våknet kl 3...klar for ny dag. Prøvde å kjøre han i vognen en hel time, men lite hjalp det. Klart det er frustrerende å stå opp så tidlig hver dag, har holdt det gående i over en mnd nå. Men det mest frustrerende er faktisk far i huset. Ikke tilbyr han seg å ta over, jeg står hver natt med vognen for å få han til å sove. er så desperat etter søvn at vognen ble eneste alternativ(Så får jeg ta den kampen seinere når jeg en eller annen gang blir litt mer utvilt)

klokken 04.04 g¨år mannen inn, 04.08 får poden en flaske med MAT. kjenner jeg blir skikkelig forbanna..gutten skal ikke ha mat på natten. vi har nattavent han for over en mnd siden, etter råd fra eneræringsfolk, helsestasjon og lege pga ALT for stor vekt(og da snakker vi 13kg 6 mnd)

han får minimalt med mat, men nok til at han skal få i seg riktige næringsstoffer, vitaminer osv.

faren ser ikke ut til å skjønne at hvis gutten får flaske kl 3/4 så er han fremdeles klar for morgenmåltidet sitt kl 6/7. Han vil selfølgelig ikkeklare å vente til kl 10 for grøt... DVS at poden da får en flaske for mye med mat fordi han ikke gidder å kjøre/ta opp kampen.

Føler at alt jeg (og det er faktisk bare jeg) har jobbet for i lang tid på natten ift mat(og på dagen) bare faller sammen fordi han gir etter.

Det ender med at jeg føler at jeg må ta kampen hver natt med småen alene , for å ikke risikere at han blir matet for at han skal "ti stille". HAn skal ikke ha behov for mat kl 3, han får rikelig med grøt og drikke til kvelds. Dette med å våkne på denne tiden er noe "nytt " han har startet med, så han kan sove natten gjennom

så her sitter jeg da; fly forbanna for at mannen bare gir etter, tar minste motstands vei.

Ungen sitter i lekegrinden, koser seg, storesøster er heldigvis i sengen sin, sovende

far sjøl ligger fremdeles å sover, han tilbø seg riktignok å stå opp...men:

1. han engasjerer ikke gutten nok, og det blir mye skriking /sutring. dvs at jeg blir liggende å høre på dette...da kan jeg likså godt stå opp selv

2. han tilbyr seg nesten aldri å stå opp når vi har disse nettene. Hvis han gjør det er det etter at jeg har tatt gutten opp og kledd ham.....da sier han; jeg kan stå opp jeg..men da er jeg jo allerede ferdig stelt og oppe. Savner at han bare kan stå opp, ta gutten med seg og la meg SOVE.

så i dag bikket det helt over for meg: regner med at når jeg sikkert får roet meg ned litt, at jeg ser at jeg kanskje var litt barnslig da jeg poengterte hva jeg syntes om ham. Sa at hvis han ikke kunne tilby seg å ta en støyt før jeg hadde stått opp så kunne det bare være.

og " det går ikke ann å stole på at du gjør som avtalt for du tar bare minste motstandsvei og gir han mat hvis han lager lyd i mer enn 4 min...

han sier at jeg kan jo sove på dagtid; javel helt greit. men er ikke alltid like lett å sove på komando. og det er ikke alltid at småen sover godt på dagen heller.

det var vel tonen min i det da jeg sa det som gjør at jeg er litt lei meg.Blir så sint at jeg har lyst å si at vi kan bare la være å betale hustomten og heller flytte fra hverandre. jeg blir så urasjonell og sint, og vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg ut av "lunet" mitt.for jeg vil bygge hus, jeg vil være sammen med ham..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan faktisk hende at barnet ditt er sultent på natta og derfor våkner og gråter?? Du MÅ faktsik tenke på det også.

Virker som du sulter barnet med velsignelse fra legen, men kan det hende at du gir han feil type mat/melk??

Syns du er barnslig overfør mannen din, skal ikke han på jobb når han står opp???

Skrevet

Helt enig med 08:10. Selv sitter jeg her med en syk baby som jeg har tatt meg av hele natten men mannen min har fått sove... Det er jo selvsagt. Du er heldig som har en mann som gjør det han gjør for deg på natta, og gjør så godt han kan. Tenk litt da...

En så stor baby har behov for mye mat. Stusselig med slankekur på babyer...

Skrevet

Kostholdet til gutten din skal ikke jeg legge meg borti, det styrer dere selv. Men når det gjelder forholdet til mannen din vil jeg bare si: ikke gi opp! Det er tungt å føle at man drar lasset alene, men det er (som du sier selv også) så altfor lett å bli irrasjonell når man er utslitt og underernært på søvn.

Dere bør absolutt snakke ut om denne situasjonen, og da på en tid på døgnet hvor dere begge er våkne og så opplagte som mulig. Det er viktig at dere begge får fortalt hva dere tenker og hvordan dere vil ta tak i situasjonen. Om gutten har sovet godt hele natten en stund og plutselig våkner nå bør dere tenke over om det er noen forandringer i hjemmetilværelsen som gjør at han kan reagere sånn? Eller om det er noe som kan plage han? Det er umulig for oss her å vite. Det er ikke mulig å gå inn til han, synge en sang og så fortelle han at han må sove litt til, siden det enda er natt, før du prøver å gå fra han? Eller prøve å roe han med smokk?

Men jeg er enig i at det er unødvendig å venne han til å få mat på natten igjen hvis det har fungert godt å ikke få det. Har dere tatt opp denne spesifikke situasjonen på helsestasjonen? Kan hende de har noen gode råd :)

Nå regner jeg med at mannen din jobber på dagtid, så han føler kanskje at han er mer avhengig av å være utsovet og opplagt om morgenen. Kanskje dere kan inngå en avtale, hvor han kan ta gutten i helgene i det minste, så du kan sove ut, og muligens en dag i uka? Eller så må han ta leggerutiner og kveldsstell så du kan legge deg tidlig. Hvis dere har faste dager hvor dere står opp med gutten om han skulle våkne så slipper dere diskusjonen. Og så må dere bli enige om et opplegg i fellesskap, for hva dere skal gjøre, sånn at han ikke blir vant til én ting fra mamma og én fra pappa.

Håper det løser seg for dere :) Ikke gi opp!

Skrevet

Hvis guttens kosthold er satt opp i samarbeid med leger, helsestasjon og ernæringsfolk så vil jeg tro de har mer peiling enn en gjeng husfruer på BIM og DiB.

Så ikke kritiser HI for at hun følger profesjonelle råd!

Skrevet

13kg på en 6 mnd gammel baby er mye. Har en på 10kg selv og har og hatt time hos ernæringsfysiolog og barnelege for å kartlegge hvordan vi kan begrense vektoppgangen i forhold til lengde ( 70 cm )

Klart han ikke skal ha mat på natta. Det samme har jeg fått beskjed om. Man må være hard på akkurat den biten! Veldig dumt å gjøre om rutiner. Man må nesten bare gå rundt med ungen på armen om han ikke roer seg ned frem til han normalt skal få frokost. Selv om det er grusomt slitsomt :(

Hva med å gi guttungen en god porsjon frokost med grøt ved siden av. Fikk beskjed om at det burde gå 4t fra frokost til lunsj. Og lunsjen bør bestå av mer grønsaker en melk. Så vi gir en stor porsjon grønsaksmos og 120ml melk. Dette skal holde i 3-4 frem til middag. Gutten vår får mye fisk og grønsaker til middag. samtidig med 120 ml melk.

Tilbyr gutten vår vann i mellom måltidene om han virker ivrig etter flaske.

så går det 3t til neste måltid. Hirsegrøt og 150ml melk til kvelds.

Det høres kanskje lite ut men det er rundt 800ml med føde pr dag og det er langt ifra lite.

Slik skal vi holde på frem til lenge og vekt samspiller.

Stå på HI! Dette er et hardt regime, men det er det beste for sønnen din. Du har sikkert fått samme beskjed som meg. Overvekt hos babyen i forhold til lengde sinker den naturlige motoriske utviklingen.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...