Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Tok dere våken eller narkose? Noen som har tatt begge, som vil fortelle hva som var den beste opplevelsen?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Jeg var våken og tror de aller fleste gjør det. Vet om ei som forsøkte å få narkose pga skader i ryggen, men ble avslått siden det kun var i helt spesielle tilfeller at de tillot det. Spinalbedøvelsen er grusom å sette, men du kan fortsatt bevege deg og kjenne hva de driver med. Veldig sug i magen og ekkelt, men sikkert bedre enn å våkne groggy og fæl før du ser babyen første gangen. Tar jo litt tid før en kommer seg etter narkose, mener jeg.
It's all about me Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Jeg har tatt begge deler, og våken er uten tvil best. Med narkose går du glipp av mange timer og du er helt groggy resten av dagen. I tillegg kan narkose tulle litt med hodet den første tiden etterpå, og det er ikke noe en trenger når en er nybakt mor. Men uansett er det ikke noe en får velge. Narkose brukes bare om det er høyest nødvendig, ellers er det bare spinal som gjelder.
It's all about me Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Må legge til etter å ha lest innlegget over meg at spinalen var ikke ekkel å sette i det heletatt. Kroppen føltes litt rar ut siden du ikke kunne bevege dag fra livet og ned, men ikke noe som var ubehagelig og skremmende. Kroppen min tok over litt selv og begynte å skjelve så jeg fikk beroligende som ikke går over til barnet, så det er også en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Narkose. Spurte om det fordi jeg er ekstremt redd for smerte. Var ikke noe problem overhodet, det er opp til deg sa den veldig hyggelige anestilegen på St.Olavs:-) Skjønner ikke hva som er så ille med å sove i et par timer mens barnefar passer på babyen jeg.Babyen ble lagt til brystet da jeg våknet, alt gikk greit. Følte meg ikke noe "groggy" eller svimmel pga. narkosen i det hele tatt, bare smerter pga. såret. Er sjeleglad for at jeg fikk narkose, høres grusomt ut å være våken og kjenne at de "sliter og drar" inni deg. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke insisterte på keisersnitt ved første fødsel også.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Jeg har fått valget.... Tok våken ks sist, og fikk panikk under selve operasjonen. Så nå kan jeg velge om jeg vil ha ks uten eller med narkose..... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå