Lille C Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Har en jente på nesten to år. Hun går i bhg med større barn bare, det er en blandet avd for barn fra 0-6 og hun er den minste ( 22 mnd) Idag skulle faren hente henne ( han jobber i sfo ved siden av) og vikaren som var på jobb sto i gangen og pratet med en voksen mens den lille var sammen med tre større barn som egentlig går på SFO. Faren kom inn døra og den minste gråt veldig mye.. Og de tre ungene som var i samme rom som henne bare gliste! Han tror de har gjort noe mot henne. Skremt henne, kastet noe på henne el. Vikaren følgte som sagt tydeligvis ikke med. De tre store ungene skulle ikke engang være i bhg. Han sier at de tre ungene er de på SFO som gjør mest rampestreker, hører ikke etter, plager andre barn osv. Med engang han kom inn og så på de, sa den ene "Jeg har ikke gjort noe" Og det bruker han visstnok å si når han HAR gjort noe. Pappa'n sa han gikk fra bhg sint.. Skal vi si ifra til noen om dette?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Hadde bedt om en redegjørelse på hvorfor sfo barna oppholdt seg i bhg og forlangt at dette ikke skulle skje igjen... Og hvorfor et lite barn ble værende alene med disse, vikar eller ikke vikar man skal ha øye med barna. Jeg er ikke av typen overbeskyttende, men syns at denne bhg reformen har ført til at det har havnet mye rart av ansatte inn i barnehagene!
Lille C Skrevet 15. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2010 Huff ja. Alle disse ungene hadde gått fra SFO idag, og blitt med denne ene gutten til bhg siden den ansatte i bhg er hans mor. Synes uansett det er uakseptabelt at en liten forsvarsløs toåring skal bli plaget av store gutter på 8-9 år.. Hver gang jeg får vite at de ikke holder øye med henne skjer det et eller annet. En gang "stakk" hun av fordi de voksne sto ute og snakket sammen. Tok bare et øyeblikk og hun var ute av synet.. Heldigvi hadde hun ikke gått så langt den gangen da.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Har du med deg barna på jobben? nei, jeg hadde stått på mitt og forlangt litt endringer her. Store gutter på 8-9 år har ingenting i en bhg å gjøre, og er de av rette sorten så kan de få gjort mye ugang på kort tid om ikke de blir "overvåka" Jeg hadde tatt det opp med styrer, om en av disse ansatte der er en av guttas mor. Hun kan da ta dette opp videre med hele personalet og si at det ikke lengre er tillatt med barn som ikke går i bhg skal oppholde seg der.
Lille C Skrevet 15. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2010 Bør jeg si ifra til styreleder altså? Hun oppholder seg ikke i bhg, da hun er styreleder i en annen bhg.. To av de andre ansatte pleier også å ha jentene sine der tidlig på morningen før de går på skolen, men de gjør ikke noe galt såvidt som jeg forstår. Så ja.. Her det visstnok greit å ha ungene sine på jobb..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Jeg hadde gjort det, for om du tar det med styrer VET du at det kommer frem til rette person. Er ikke sikkert at hun vet at alle disse andre barna oppholder seg der, siden hun ikke er der. Fordi om de jentene ikke gjør noe galt så må alle behandles likt, dvs at de heller ikke kan oppholde seg der. De må finne seg en annen måte å få passet disse barna, jeg har også to skolebarn, men jeg tar dem da ikke med meg på jobb fordi om jeg starter dagen min kl 07,00 for så å få sendt dem avgårde derifra. Nei, jeg syns siden enkelte av barna ikke kan oppføre seg så må dem lage klare regler som alle må forholde seg til. Sånn er det bare.
olla Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Ja, dette tar du opp med styrer, helt klart. Da kommer det til rette vedkommende, ellers risikerer du at ingenting blir gjort. Jeg har selv latt mitt SFO-barn komme opp i barnehagen i 1-2 timer, men dette er ikke det vanlige, kun enkelte ganger om jeg må jobbe lenger enn jeg egentlig gjør. Styrer hos oss synst det er greit, men så er hun ganske så god og snill med barna også, og de er 4-5 år på den avdelingen.
najs Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Klart du skal si ifra, det er ikke greit. En ting er at den ansatte sin gutt kommer etter SFO, men ikke med kompisene. Da kan de vente utenfor. Men sånn alt i alt, så vil jeg jo si at det mest rystende er at så store gutte plager en så liten jente. Det vil ikke jeg kalle normal adferd. Jeg har to rampete gutter, men seriøst ikke en gang min fireåring ville plaget en to-åring. Han kan godt bryte med andre gutter på hans alder og oppover, men har kjemperespekt for mindre barn. Min 9-åring er jo så stor at han til og med føler ansvar for små barn. Siden pappaen jobber med disse guttene så burde han holde øye med de, og ev snakke med foreldrene om det.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 16. november 2010 #9 Skrevet 16. november 2010 Hadde helt klart sagt fra, og bedt om en forklaring på hva som er årsaken til at barn som ikke skal være i bhg er der.. Vi har litt samme greia- samme type avd, og vår gutt er en av de 3 minste..Har på feelingen at ting ikke alltid er helt ok for han, og har tenkt å ta det opp med bhg for å høre hvordan ståa egentlig er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå