Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Ei jente jeg var litt sammen med for en del mnd. siden er gravid. Hun sier jeg skal bli far, men jeg er jo ikke helt sikker på at det er meg. Så når ungen er født vil jeg få tatt en dna prøve. Men, jeg er i en lei situasjon og vil at alt skal være "hysj hysj" før jeg har det svart på hvitt at det er jeg som er pappan. Kan jeg forlange at nav kun tar kontakt med meg via telefon, eller at jeg kun tar kontakt med de i forhold til prøver, papirer osv?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Om hun oppgir deg som far så kan du bestride dette (ved å ikke undeskrive på farskap) og da vil NAV innkalle til dna-test. Før babyen er født er det lite man kan gjøre. Lykke til og håper det går den veien du ønsker;)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Trenger dere ta det via nav da? Bf i min situasjon var ikke sikker på meg heller, men jeg visste. Og vi testet privat, på http://www.pappatest.no/ , funka kjempe bra
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Vil du ikke hun skal vite du dna tester? Det ror jeg neppe går. Det er vel hun som skal ha ungen og må samtykke til dna...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Ta en tlf inn til Nav og hør hva de sier. Håper og tror de gjør som du ønsker. Flott at du ikke helt avskriver barnet ..men vil ta en dna test først.. det forstår jeg godt. Bf til mitt barn bare stakk ..selv om han visste veldig godt at det var hans barn(vi bodde sammen i 3 år) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Mor må ikke lengre samtykke til dna-test. Så om far / "far" ønsker test så har han krav på det
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 HI her. Joda, hun vet at vi skal ta test. Men jeg vil ikke at min kone skal finne brevet i posten ang. testen. Derfor vil jeg ligge så lavt som mulig til saken er klar. Det er hun som mener at vi skal ta det gjennom nav. Den nav biten er vel så godt som ferdig diskutert kan man trykt si.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Hvis dama er så sikker på at du er pappaen er det vel ikke noe prob å ta en test!? Hvis ikke ville jeg trodd hun hadde noe å sjule??
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Ta en telefon til NAV. Da får du vite om fremgangsmåte og hva du har å forholde deg til. Men jeg vil tro at innkallelse og vedtak kommer pr.post 23:10
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Aha du er ikke sammen med mammaen nei, og gift med en annen da forstår jeg. Men kanskje lurt allikevel å si til din kone at du kanskje skal bli pappa da, så hun får litt tid på seg til å venne seg til det og ikke super sjokk når du plutselig står der med ungen i armene..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Nå er det slik at terminen nærmer seg. Jeg vil helst ikke at dette skal komme ut før jeg er sikker på at det er jeg som er far. Vil ikke såre noen unødig. Det er barn inn i bildet også. Å ja, jeg vet at jeg ikke skulle ha vært utro osv. Jeg skammer meg og angrer til jeg blir blå. Men nå er det sånn situasjonen er.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Test gjennom nav kan ta noen måneder. En venninne av meg gjorde det privat og fikk svar på noen få dager. Det er snakk om en tusenlapp hver for å få det gjort med en gang. Om du ikke vil noen skal vite noe før du vet helt sikekrt, er det nok bare hun du må snakke med. Faren til mitt barn ville ikke innse at han faktisk var det og tok flere måneder før han tok den testen. Fikk vite det rett før hun ble 1 år. MEN jeg sa aldri til noen hvem faren var. Når noen spurte sa jeg bare at vi ikke er helt enige om hvordan vi skal gjøre det ennå. Hun venninnen min som tok test med en fyr (som ikke var faren) sa ikke til folk hvem som egentlig var faren. Han var gift og fikk henne til å holde tilbake så lenge som mulig. Etter et år leverte hun papirer til nav om hvem som var faren og han fikk brev hjem i posten så kona fikk vite det osv.. Det hadde sikkert vært bedre om han hadde vært ærlig med henne fra begynnelsen. (hun sier fremdeles ikke til andre hvem som er faren siden han ikke vil det) Poenget mitt er at du kan jo bare snakke med jenta, det går fint an å holde det hemmelig i begynnelsen
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 Hun står fast på sitt, det skal kun takes med nav å ikke privat. Har ikke helt skjønt hvorfor. Men om hun så gjør det sånn som hun sier nå, med nav altså. Så må jeg på en eller annen måte få ordnet at dette blir mellom meg og nav og ikke at det dumper ned brev i postkassen min.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 bra du tar annsvar om barnet er ditt. men stakkar kone og stakkar hun single jenta som blir alenemor.. men syndes hadde det vært på barnet som ikke hadde fått en far hvis du ikke hadde stilt opp.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #16 Skrevet 16. november 2010 Litt usikker jeg, om du får det til bare via tlf alz.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå