Gå til innhold

Utblåsning ang bhg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må føsrt si at jeg tror ikke jeg er en hysterisk mor. Men alle vil jo at barnet skal ha det bra. Jeg føler at barnet mitt ikke blir tatt godt nok imot i bhg. Når vi kommer om morgenen er det et kort hei. Ingen som står i garderoben, eller i det hele tatt sier noe til han. Det er en stor bhg med åpner avdelinger. Når jeg henter får jeg ikke beskjed om noe. Ingenting positivt, ingenting "negativt" som feks om han har vært lei seg, har slått seg, har gjort noe mot et annet barn(som barn gjør). Ikke hva de har gjort hele dagen, ingenting om han leker med noen osv.

Jeg føler han er veldig alene der. Han er egentlig en veldig sosial liten gutt på 3 år. Han snakker en del, men kan likevel ikke fortelle så mye selv enda at jeg forstår sammenhengen. Jeg synes også det er vanskelig å gi beskjeder selv, jeg føler meg nesten masete siden beskjedene aldri kommer frem og jeg må gi de mange ganger. Jeg tok opp dette med at jeg ikke fikk vite noe med ped.leder, men hun sa bare at jeg må spørre selv om hva de har gjort den dagen. Men når jeg gjør det så er det ikke alltid de på avdelingen hans er der og de andre kan ikke svare. Sjeldent noe svar å få fra de på avdelingen også. Og sjeldent de vet hvor han er i uteområdet eller hvilket rom han er i når jeg kommer og henter han. Må ofte lete 5 min, enda jeg møter mange av de ansatte mens jeg leter og nesten ingen som hilser.

Idag hentet jeg han og han var veldig varm og slapp. har sovet hele ettermiddagen og kastet opp istad. Ingen ringte eller gav beskjed eller som sa noe da jeg hentet han. Jeg føler nesten de overser han.

Er jeg litt hysterisk, eller er det noe jeg kan gjøre? Føler allerede at de har noe imot meg og tar det utover han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes, dette kan du ikke godta.

Be om møte med ped.leder, kommer du ikke frem til henne hadde jeg hvis mulig byttet bhg.

I vår bhg blir vi alltid tatt imot i garderoben, alle som jobber der vet hva gutten min har gjort iløpet av dagen.

Alltid noen å prate med/spørre.

Stakkars ikke greit for en 3 åring å henge med når han er syk.

Kjenner jeg ble irritert på dine vegne.

Skrevet

signerer hun over meg her! Be om et nytt møte med ped.leder evt styrer. Min erfaring er at man kommer lengre med å gå direkte til styrer!

Lykke Til

Og god bedring til lillegutt :)

Skrevet

Ja,jeg vurderer det, men er bare redd det skal gjøre det verre. Sa litt ifra på foreldresamtalen, men fikk som sagt bare svar om at jeg måtte spørre selv. Det er mange barn der, men man forventer jo at ale skal bli likt behandlet. Har de noe imot meg så kan de jo ikke ta det utover barnet mitt. Og ikke skjønner jeg hva jeg har gjort heller.

HI

Skrevet

Styrer i bhg er vel en av de som er verst synes jeg. Hun er utrolig overlegen og er den som er kortest i "hei"-ene sine. En utrolig frustrerende situasjon. Jeg er alene også, men har hørt med faren hva han synes, uten å si noe selv og han sier akkurat det samme. At han må lete lenge og at gutten alltid sitter alene osv. Jeg vet han er en sosial gutt så forstår ikke hvorfor han gjør det. Det er ikke tilfeldig at han gjør det ved henting hver dag, til forskjellige tider. Og da synes jo jeg at de ansatte må gjøre noe, det er vel derfor de er der?

Skrevet

Hvor mange barn er det? Det er jo på grensen til omsorgssvikt om dem ikke passer ordentlig på barnet, bhg eller ikke. Jeg har alltid følt at barna mine har blitt sett å det er noe man skal kunne forvente som foreldre.

Skrevet

Det er e stor bhg, litt for stor. Det er 60-70 barn. HI

Skrevet

60-70 barn er da ikke mange i stor byene er det jo barnehager med godt over 100barn.. Her bør du bare levere inn en søknad om overflytting og itillegg skrive et skikkelig klagebrev til kommunen det gjelder MED kopi til ordføreren ! Hvilken kommune er det?

Skrevet

Jeg er litt usikkker. Det er mellom 70 og 100 kanskje, dette må jeg vel egentlig sjekke opp i. Prøver å ikke lage så mye styr rundt dette. Vil ikke si kommunen, men det er en mindre by.

Skrevet

i vår barnehage har alle en primærkontakt. Mesteparten av kontakten mellom meg og bhg skal foregå gjennom denne kontakten. Primærkontakten har ansvar for å følge opp mitt barn og skal vite hvordan mitt barn har hatt det/gjort i løpet av dagen. Trodde dette var helt vanlig i bhg idag? =kvalitetssikring.

Hver dag henger det et skriv på tavla hva de har gjort den dagen.

Hver dag blir han godt tatt i mot. Hovedsaklig av primærkontakten hvis denne er på jobb.

Syns du skal ta opp det du ikke liker. Vær konkret og kom gjerne med tips til hva de kan gjøre for at du og ungen skal ha det bedre. Si at du forventer at de gjør noe med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...