Gå til innhold

Reagerte på noe i bhg i dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt å jobbe i bhg min sønn går i, men på en annen avd....

Når dem legger unga ut ligger dem å skriker en stund før dem sovner, når noen slår seg er det huff da... så hjelpe litt så går dem unna mens ungen fortsatt gråter og har vondt... (de gir seg snart) sa dem...

de dekker hele åpningen på vognen med en baby dyne og fleece tepper....

sønnen min ble dytta og skrapte ansikte på skaran... fikk masse småkutt og begynte å blø en del, er fortsatt veldig hoven i ansikte...

de tørka han med vanlig papir og sendte han ut igjen enda han fortsatt gråt og hadde vondt... (er noen ikke norske barn som får være inne på vinteren etter foreldrenes ønske, som han kunne gått inn til å lekt med så lenge)

de er ute i ca 5 timer i strekk (små max -10) (store max -20) i 5 timer sammenhengede!?

de minste unga sitter som regel bare på rompa i snøen og er som regel tæla på fingre og tær når de blir henta...

Dette var min første dag og likevel var det mye jeg reagerte på....

er dette normalt eller bare jeg som er hysterisk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehh. Dette høres ikke normalt ut nei! Hvorfor har du barnet ditt i denne barnehagen? Hadde ikke godtatt noe av d der..

Skrevet

"de dekker hele åpningen på vognen med en baby dyne og fleece tepper.... "

Hadde det vært min baby så ville jeg blitt rasende! Har ikke så mange regler, men å dekke til barnevogna? Nei, det går grensa!

Lurer litt på hvorfor barna som ikke er norske må være inne? Alle barn trenger frisk luft!

Skrevet

ute fem timer i strekk er veldig lenge for små barn! Hvorfor er de ute så lenge? Spiser de ikke og sover?? Alt hørtes jo helt sykt ut spør du meg.. HAdde aldri ville hatt barnet mitt i den barnehagen..

Skrevet

Hørtes ikke bra ut... Hilsen fra barne- og ungdomsarbeider.

Skrevet

Stakkars unger. Håper du vurderer å raportere dette inn.

Skrevet

da jeg tok det opp at det ikke er bra å dekke åpningen, virket hun snurt! sa det kom inn luft på siden av dyna/teppe... hu hadde gjort det med sine barn hele tiden...

de ikke norske får være inne for foreldrene har bedt spesielt om dette, men astma barn må ut uansett.... merkelig.....

HI

Skrevet

de går ut etter de har spist... å er ute til dem blir henta... noen blir ikke henta før 16:30..... og de går ut ca 11:30....

HI

Skrevet

jeg viste ikke at det var sånn dem var mot barn i bhg.... trodde ikke det var så strengt og at dem dekket over vognene, min begynte da han var 2,5 år og sov ikke på dagen så ikke tenkt over dette før i dag...

jeg vet ikke hvorfor dem er ute så lenge, de var ute siden kl 11:30 i dag, jeg var ferdig kl 15:30, da var dem fortsatt ute. det var ikke mer enn -2-3 kanskje...

men jeg synes det er sykt lenge å være ute, ikke rart gutten min sovner i bilen på vei hjem og likevel er stuptrøtt kl 19....

Skrevet

Nei det er helt seriøst, det er det værste!

HI

Skrevet

Er vel ikke lov å dekke til vogner i bhg lenger? Min barnehage har hvertfall fått beskjed om det etter barnet som døde i vognen.

Skrevet

Jasså, rasister da?? Siden de utenlandske får bestemme over ungenes hverdag (og velferd....) og ikke de norske. Det ville jeg aldri ha akseptert.

Skrevet

tenkte jeg skulle snakke med hu som er sjef for den avd jeg jobber på om dette, hu sa at jeg bare måtte spørre og si fra om det var noe jeg reagerte på, å det skal jeg jammen si henne i morgen... hu var ikke der i dag...

jeg synes det er merkelig alt som jeg reagerte på i dag.... trodde ikke det var sånn i bhg, da ville jeg ikke sendt barne mitt dit. om de ikke endrer måte i bhg vurderer jeg å slutte og bytte bhg til sønnen min, har en liten en på vei og vil ikke at den skal bli kvalt i vogn eller påfryst blærekattar og det som værre er når dem er ute. sønnen min sier i fra om han er kald, eller om det er noe galt..

HI

Skrevet

jeg tenkte på at de kansje er redd for å "bryte dems religion eller noe" at det er derfor dem hører på de ikke norske, at dem kansje er redd for å bli kalt rasister om de sier i mot dem på en måte eller noe???

men der kom jeg på at de satt og snakka da barna spiste, at noen av dem ikke kunne spise svin pga religion, men dem hadde ikke spurt foreldra, så dem ga unga svin og sa, jaja... vi får spørre senre....

HI

Skrevet

Så mye "rart" er litt drøyt ja...

Dette barnet som døde i vogna i bhg (forferdelig trist!), hadde det noe med teppe foran vogna å gjøre, siden ei over her skriver at det ikke er tillatt enkelte steder lenger?

Skrevet

vet du hva, dette må du rappotere videre til styrer eller kommunen, for slik skal det ikke være. jeg ble dårlig nå, stakkars barn.

Skrevet

...men..de små, de er vel ikke ute og leker i fem timer i strekk. Fra 1130 til de blir hentet?

Når i allverden er de de sover da, fra frokost til lunsj?

Skrevet

de sover vel sittende i sandkassen...

Skrevet

Jeg hadde tenkt å sende barnet mitt i bhg etter jul, men da du kommer med slik skrekk historie, ja da får jeg bare lyst til å gråte og seff ikke sende hende i bhg. Hun blir da 17 mnd. Jeg får helt angst og hjertestopp.

Om det virkelig er slik i den bgh, så hjelper fint lite å si noe til en avdelingsleder. Det er jo nettopp avdelingslederen som leder hele greia. Og har ikke vedkommende leder sett, at noe er avorlig galt med hele styringen, så hjelper lite å påpeke det. legg inn en klage til kommunen. Be om at kommunen rikker ut, og virkelig ser tilstanden på din bgh. Hadde tatt ut barnet mitt der OMGÅENDEN.

Skrevet

Det ER ikke sånn i en bhg.

Jeg nekter å tro at ingen av foreldrene reagerer og at ingen av barna klager. Ingen småbarn er ute i 5 timer i strekk..i 10-20- Og det er jeg sikker på at ingen barnehageansatt ville vært heller. Tror dette er en sekt barnehage jeg

Skrevet

Selvfølgelig er ikke alle småbarna ute i 5 timer i strekk, som regel sover de jo en dupp etter lunsj, som regel i alt fra 1 til 3 timer :) Da blir jo ikke utetiden så lang for de små, og så klart går man inn tidligere med de små om det er kaldt , de er jo mer passive enn de små :)

Ikke alle barnehager dekker over vognen, bare med regntrekk og netting, så unngår man katte og insekter .

At de store er ute i 5 timer, er ikke uvanlig, da får ungene rørt seg litt, det er bra for utviklingen. Og ikke alle er i barnehagen til 16.30 hver dag, så da blir ikke utetiden så lang heller.. Men for de som alltid er fra åpning til slutt, blir den jo det, er en tankevekker for foreldrene det synes jeg da.

Og at man bare sier uff da, og opp igjen når ungene faller er jo ikke så rart synes jeg, det er ikke verdens undergang om man slår seg litt, for barna er det en del av livet, og det er ikke realistisk ute i samfunnet at man får spesialbehandling for slike ting. Man ser selvfølgelig til at det ikke oppstod skader da :)

Det cirker på meg som de fleste av dere ikke har et realistisk bilde aqv hva som skjer i en barnehage i det hele tatt..

Spør dere ped leder eller styrer, er jeg sikker på aqt dere får godt begrunnede svar på hvorfor ting er som de er, er dumt å sitte her inne å koke kål !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...