Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg trener styrke med vektstenger, både store og små muskelgrupper. Løfter en god del kilo. Så var det det da.. "du må ikke løfte tungt i svangerskapet!" Kan jeg fortsette styrketreningen min?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Grunnen til at man ikke skal løfte tungt er pga. ryggen og bekken. Du kan trene, men kanskje ikke løfte så veldig tungt?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #3 Skrevet 16. november 2010 Hmmm jeg bør kanskje gå ned i antall vekter...? Andre med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #4 Skrevet 16. november 2010 Hva mener du med en god del vekter. Det er bare dersom du løfter så tungt at du må ha buktrykk for å løfte det er farlig. Det kan føre til at morkaken løsner.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Går på timer. Der er det en sang per muskelgruppe; jeg tar 30 kilo på store muskelgrupper - blir vel ca 4 "runder". Hvordan vet man om man må ha buktrykk? Takk, forresten! HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #6 Skrevet 16. november 2010 Du må holde pusten for å klare å løfte så vidt jeg har forstått det. Vil tro vi snakker vekter som du ikke klarer å løfte i fire serier. Men tror kanskje jeg ville trappa litt ned etterhvert. Som ei anna her nevner så er jo bekkenet gjerne litt mere skranglete når en er gravid. Du må i allefall gi deg med det samme om du kjenner noen smerter! Du kan forresten forberede deg på mange blikk og kommentarer etterhvert som graviditeten vises:) Gravide som trener er tydeligvis nærmest en sensasjon!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Takk Ja, det gjelder vel å lytte til kroppen Mange sier at man skal trene som normalt, men så sier andre at man ikke skal løfte tungt, så da blir man litt i tvil... HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Det kommer an på, men man skal ihvertfall ikke ha som mål å løfte tyngre enn det man gjør fra før. Hold styrketreningen ved like, og hvis du merker ubehag på en eller annen måte, særlig i bekkenområdet så reduserer du vektmotstanden. Unngå å trene rette magemuskler selvsagt. Ellers er all magetrening greit. Men man bør holde seg unna rockering når man er gravid. Sjekk ut www.treningslaila.blogg.no Hun har masse tips til gravide og trening. Hun skriver også om graviditet og trening her: minmage.no Lykke til og kos deg med treninga!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #10 Skrevet 16. november 2010 Vist dere løfter så tungt at dere må holde pusten, så trener dere heeeelt feil!!! Bare så det er sagt! Til Hi: Ikke ha det store fokus på tunge vekter, gå heller ned i kg og opp i reps ;-) På den måten kan du trene mye lenger i svangerskapet og du slipper og feil belaste bekken og rygg og trenger ikke bekymre deg over baby :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå