Gå til innhold

Puh....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først jobb, så kjapp middag, så hente, pakke og fryse ned en kvart elg. Sliiiiiten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... jeg sitter litt og lurer på hvorfor du har fryst ned en halv elg.... hehe

Skrevet

rettelse kvart elg...

Skrevet

En kvart elg er jo en ganske stor andel hvis dere er i jaktlag. Får håpe dere har en slakter til å ordne steikene og lage kjøttdeigen, ellers er det veldig slitsomt.

Skrevet

Hehe... Det var forsåvidt ikke den gedigne jobben.... Det var innmari mye verre den gangen for drygt 20 år siden og jeg ikke kunne noe som helst om oppdeling av slakt og så plutselig en dag lå det en halv elg på kjøkkenbenken! Og da snakker vi halv elg, altså! Nær sagt i ett stykke! Hele ene siden... Det må jeg innrømme jeg så litt svart på.... Men fikk god hjelp, og lærte masse!

I kveld var det ingen sak. :-) Alt var oppdelt i stykker og hver bit var til og med merket. Manglet bare pakking. Og det som skulle males til hakk var allerede malt! Nice! Bare å putte passe porsjoner i poser, klappe flate og hive i fryser'n.

Nå skal jeg bare ta kjelen med bein og kraft av plata og sette ut på verandaen natta over og få fryst ned i porsjoner i morra, så er alt fiks ferdig. Ble 20 pakker med hakk, og når jeg da halvblander det med medisterfarse, så kan jeg regne ca 40 middager av det, pluss ca 18-20 middager med rent kjøtt, tilsammen snaut 60 middager. ;-) Ca 45 kr pr porsjon elgkjøtt, det e'kke gæli! ;-)

Skrevet

Mmm, elg! Heldig du :)

Skrevet

Haha, det minner om den gangen vi hadde en halv hjort på kjøkkenbenken. Jeg slo opp i Ingrid Espelids rutete kokebok - der var det oppskrift for partering av gris eller lam, tror jeg, og vi fikk da delt dyret på et vis.

Men vi hadde litt problemer med å få stappet låret ned i fryseren uten at leggbeinet stakk ut.

Nå bruker vi slakter til parteringen men pakker selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...