Gå til innhold

Fikk ikke desemberbarn, jeg!


gakkeliten

Anbefalte innlegg

Jaggu gikk vannet klokken seks i går morges - og skal si junior hadde det travelt! Fikk ikke rier før nesten syv - men de var effektive! Var på fødeavdelingen halv ni, med to cm bare. Trodde nesten jeg skulle bli sendt hjem, eller i det minste ut en tur, men jordmor ville se meg litt an - og det var bra... Føden på KK var smikk full - men fikk likevel en fødesal som ble tilgjengelig. Da var klokken halv elleve og jeg var kommet opp i 3 cm.

Vi hadde så vidt snakket om å ringe på epidural, men jeg trodde kanskje ikke vi hadde tid... og det var helt riktig. Riene presset på - og jeg kjente nesten gutten skru hodet ned i bekkenet. Jordmor sjekket igjen ca elleve - og da var det 6 cm!!! To rier senere fikk jeg pressrier, ble bedt om å holde litt igjen, fordi jordmor ikke hadde fått tid til å gjøre seg klar. Fikk hjelp av barnepleier i siste liten før jeg ikke orket å holde tilbake mer - og fikk sette i gang. 11:32 trakk gutten pusten for første gang. Navlesnoren lå løst en gang rundt halsen, og den fjernet jeg selv!!

Pappaen fikk klippe navlesnoren (men første gutten vår måtte legene overta hele styret pga setefødsel og lav apgare) - og satt helt målløs sammen med meg og bare så på nurket på brystet mitt som kom med sånn fart. :)

 

Har vært i uforskammet god form.

Sydd noen små rifter, mistet pittelitt blod (ca 300ml) og vært litt svimmel. Men småen suger seg fast som bare det, og jeg ville hjem til familie og ro (de har hatt det travelt på KK det siste døgnet!) så jeg ble ikke mer enn 26 timer på barsel før jeg dro hjem i dag.

 

Storebror på 4 er så stolt! Her kan vi ta i mot besøk når vi vil, få fred og ro når vi vil - og bare være sammen og nyte hverandre. :D

 

Måtte alle dere andre få den fødselen dere drømmer om! Fart er ikke alltid bra - riene er kraftigere og tyngre - men man slipper å jobbe så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...