Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Sitter her gravid i 7. måned og kjenner angsten bre seg over meg fo hvordan dette skal gå... Lillegull er 13 mnd når jeg har termin med denne babyen og kjenner en overvelmende redselsfølelse her jeg sitter. Hvordan skal jeg klare å ha to så tette? Har mesteparten av tiden ståpåvilje å tenker at dette klarer vi,men nå så kjenner jeg meg redd for å strekke til. Vil jo som alle andre være den beste mulige mammaen for barna mine. Noen med råd,tips? Taes i mot med stooor takk!
2 små og en undulat Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Det er 1 år og 4 måneder mellom mine to barn. Mine råd er å være forberedt på lite søvn, høyt aktivitetsnivå og dårlig samvittighet fordi man føler man ikke strekker til som tobarnsmor;) Det er veldig koselig å ha to tette, men det kan være utrolig hektisk også. Jeg takket ja til all hjelp fra foreldre og svigers, alt fra barnevakt til husarbeidhjelp. La samboer ta like mye ansvar som du gjør, hvis ikke blir du fort så sliten at det kan føre til krangling ol, som gjør deg enda mer sliten! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 14 mnd mellom mine.. Og det gikk/går over all forventning. Ingen sjalusi, og alltid en lekekamerat for hånden
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 14 mnd mellom mine. Har også en som er knapt 2 år eldre enn hun i midten. Min erfaring er at nr to og tre går mye bedre sammen enn nr 1 og to. De har kranglet mye mer. Jeg har bært mye i sjal for å kunne ha hendene fri til de andre små. Oppmuntre 1 åringen til å leke seg mest mulig og være mest mulig selvhjulpen. Skryt når lillegullet ditt gjør ting selv. Mine tre var alle bleiebarn helt til minsta ble ett år. Så i begynnelsen føltes det som om jeg ikke gjorde noe annet enn å skifte bleier. Og alle mine har bæsjet mange ganger for dagen, så ble noen bæsjebleier:) Meen kan også fortelle at jeg studerte mens jeg var i perm med minste og hadde de to minste hjem ( ikke barnehage til hun på ett år) Gikk fint det også. Var streng med at de måtte sove samtidig. Hun på ett måtte legge seg når det passet etter babyens sovemønster. Skal du ha ettåringen i barnehage eller? Tror du føler deg sånn innimellom fordi du er gravid. Ihvertfall har det vært sånn for meg alle tre svangerskapene. Har syntes det har vært tungt å gå gravid og hatt null energi, men med en gang de er utenfor magen får jeg supermasse energi:) Masse lykke til til deg:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Her har vi 13 mnd mellom. De er nå to store jenter på snart 7 og 8 år:) Klart vi hadde slitsomme dager/ netter, men alt i alt så har det gått over all forventning! Eldste ble jo ikke sjalu og de er som tvillinger fremdeles. Har hatt og har masse glede av hverandre:) Her var tilogmed minste veldig mye syk de første 3-4 årene med astma, reflux, spisevegring, melkeallergi og cøliaki. Hun sov ikke en natt før hun nærmet seg 2 år, men enda gikk det kjempefint! Så ta det med ro- det kommer nok til å gå bra skal du se. De største utfordringene i begynnelsen vil nok være det praktiske. Hva gjør du med eldste mens du ammer minste, hvordan få med begge inn og ut av butikken og bilen osv Jeg øvde meg rett og slett mens mannen min var hjemme. Tok med meg begge jentene og dro på butikken. Da visste jeg at om det skulle bli helt feil, så kunne jeg ringe han:) Men det gikk jo kjempefint:) Ønsker deg bare lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå