Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg har ei lita snuppe på omtrent akkurat 1 år som klikker totalt hvis hun ikke får viljen sin. Hun skal IKKE bruke smekke, hun skal holde koppen sjøl, helst skal hun rote med hånda oppi grøtskåla og å skifte bleie og kle på henne er et kapitel for seg selv. Hvis hun ikke får det som hun vil gråter hun så tårene spruter. Er dette normalt?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Haha, det er ihvertfall normalt her i huset ja! Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen din, og det begynte her når hun var omkring 12 mnd. Spesielt det med å skifte bleie er en evig kamp, og hun kan gjerne legge seg ned på gulve å skrike så høyt at jeg tror naboen lurer på hva jeg driver med. Har vart i omkring 2 mnd her nå, og ser ikke ut som det blir bedre i nærmeste fremtid heller....dessverre:) Så gleder meg til hun blir litt eldre, slik at det kanskje blir lettere å kommunisere med henne med språk.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Jenta mi hadde trassalder fra dag 1;) Har den fortsatt og er 13 mnd nå
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Det har ingenting med trass å gjøre! Trass er når barnet "går i mot" de regler det har for å teste ut grenser, bli bevisst sitt eget selv, vise at "her er jeg, og og har noe å si". En 1-åring skjønner enda ikke dette, og vil kun utforske sine omgivelser og en ny verden, uten å ville gjøre mor eller far i mot. Barnet vil ikke ta på bleie fordi det er mye morsommere å rulle rundt og herje enn å ta på den dumme bleia Det vil ta hendene i maten for å utforske maten og smaker osv. Spill heller på lag med barnet ditt, og undre dere over hvor rart maten kjennes ut mellom hendene, og gjør bleieskiftet til en lek. Det kan fort bli en evig kamp, viss du ønsker å ta opp kampen og kjempe i mot barnet ditt
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Javisst, vent til TRASSalderen kommer du;)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Ohmaigad.. 20.31.. Du er sikkert gøy å være sammen med..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Helt enig med 20:30. 1-åringer trasser ikke.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Vel, min 18 måneder gamle gutt tester grenser hele tiden, og gjør ting han vet er galt helt bevisst og sier "Nei, nei, NEI!" til alt, så ikke kom her og si at ettåringer ikke kan trasse. (Og jeg er en tålmodig mor som prøver å sette grenser, men allikevel å ikke være for streng og rigid)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Vent til han blir 2-3, da kommer den virkelige trassen. Tro meg, du kommer til å se tilbake og tenke: "Og jeg som trodde 18-månedersopprøret var trass!" La meg gjette, du er førstegangsmor, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå