Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 var hos legen i dag, men da vi kom hjem, var diareen helt vann nesten. Feberen er ikke like høy som i går, men er rundt 39... Er det nødvendig å kontakte legevakt siden diareen er helt vann.. baby er 9mnd..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Om jeg hadde vært hos legen og sjekket hadde jeg ikke dratt til legevakten på kvelden igjen pga mer diare. Hadde heller reagert om feberen ble veldig høy, allmenntilstanden veldig dårlig eller at barnet ikke får i seg nok væske.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 HI her.. Jeg ser den, men jeg er nervøs for det e.coli greiene vetdu Sikkert bare paranoid som vanlig da
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Men tok legen noen tester da? Og har babyen spist noe spesielt siden du er redd for det?
Gjest Kira06 Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg hadde nok heller ikke kontaktet legevakten, med mindre feberen økte utover natten (selv om babyen får feber nedsettene) eller hvis du sliter med å få kontakt med barnet. Det går fryktelig mye feber og diare for tiden, har selv en datter på 14 mnd som er hjemme med dette nå. Så lenge du ser at det kommer tiss i bleien og allmenntilstanden er nogenlunde grei, så burde du ikke bekymre deg for mye. Prøv å få i han/hun litt å drikke, og gi gjerne kokt vann som er blitt avkjølt. Er også greit å gi litt blåbærmos og tørre kjeks, bare litt om gangen for å se at det ikke kommer rett ut igjen. Så er nok barnet ditt bra igjen om en dag eller to. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Sønnen min hadde det sli da han var 9 mnd også, var til legen to ganger men de kunne ikke gjøre noe... Mitt tips til deg er å gi gullerotmos, eple, eple juice, og banan for å få magen til å feste seg mer. De kan også få 3 ss biola morgen og kveld for å regulere bakterie floraen i magen. Sist men ikke minst kjøp farris og rør ut kullsyren og gi barnet det å drikke, da binder du vesken så h*n ikke blir så lett dehydrert. Lykke til og god bedring!!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 HI her. Han spiser kun melk nå, har prøvd å gi han både grøt og yogurt, men han vil ikke ha. Så han får i seg væske. Men jeg får derimot ikke i han paracet, for de kommer hele ut i diareen igjen.. Og jeg klarerikke få i han flytende paracet, så jeg får håpe feberen holder seg stabil...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Det finnes brusetabletter i paracet, har du prøvd det? Kan blande det ut i saft eller juice. Jeg trodde denne ecolien først og fremst var fra matvare men mulig jeg har tatt feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå