TøffiTrynet☠ Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Vi skal ha familiegruppe om 2 uker. De blir 4 unger til sammen. Tenkte vi kunne ha juleverksted etter at vi har vært ute og grillet pølser på bål. Noen som har tips til ting vi kan lage? Tenkte litt på dorull-nisser og engler... Helt teit, eller litt morsomt? Noe annet gøy vi kan finne på? Tar gjerne imot tips om blogger o.l. med formingsaktiviteter.
TøffiTrynet☠ Skrevet 15. november 2010 Forfatter #2 Skrevet 15. november 2010 Noen kreative mammaer her nå?
smakk Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Kan la alle lage sin egen julestrømpe. Kjøp filt i forskjellige farger og eventuelt klipp formen på strømpen på forhånd, så kan alle klippe og lime filtfigurer på som de vil. Med litt hjelp til f.eks. et juletre klarer barna å klippe ut gaver og juletrepynt som de kan lime på. Strømpen kan limes sammen eller sys med enkleste håndsøm med tynt bomullsgarn i fine farger.
TøffiTrynet☠ Skrevet 15. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2010 Det var et kreativt tips! Takk! Tar gjerne imot flere også....
La Perla Skrevet 16. november 2010 #5 Skrevet 16. november 2010 Jeg hadde sånn gruppe i går, med fire førsteklassinger. Fikk fine tips her fra Dib. Jeg hadde kjøpt inn: - fire glass fra Åhléns pluss fire babymatglass (som jeg tømte og vasket og fjernet etikketen på), -limstift, steinlim og limpenn - tre typer glitter (gull, sølv og rødt) - Ulike glansbilder, sånne med gammeldagse nissser og engler - Ulike klistremerker (gullhjerter, gullstjerner, nisse-pingvinser, fine fugler osv) I tillegg hadde jeg fra før masse fine perler pluss tynn ståltråd/"sølv"tråd og telys. Barna fikk to glass hver - etter av hver sort, og så dekorerte vi dem. babymatglassene fikk også håndtak på av ståltråd med perler tredd på. Så puttet de et telys i hvert glass, så det ble lyslykter. De bler veldig fine, litt sånn som på bildet på denne siden (her er det flere tips også): http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article526115.ece Barna var veldig konsentrerte (trengte litt hjelp til håndtakene), og etterpå var de dødsstolte. De ble veldig fine o En annet ting, som vi ikke gjorde, er å kjøpe inn marsipan, og lage konfekt. Smelt kokeskokolade rull kuler og dypp oppi og påynt med kakepynt, kokos, nøtter osv.
Gjest Skrevet 16. november 2010 #7 Skrevet 16. november 2010 Hei Jeg var innom en kid butikk i går og der solgte de gipsfigurer i engler og nisser i pakker med akrylmaling som barna kan male på. pris per pakke var kr 20,- - 40,- Jeg vet min 2.klassing hadde syntes dette var helt supert så jeg skal ned og kjøpe i morgen:) I tillegg til pynting av pepperkakehus og steking av pepperkaker vil jeg tro dagen var komplett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå