Gå til innhold

Fødeplass i Oslo


*amazed*

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg skal søke fødeplass på Ullevål eller A-hus...

Geografisk sett høre jeg til A-hus, men kan også søke Ullevål.

Noen som tidligere har født en av disse stedene og som kan gi noen tips??

 

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte på Storken på Haukeland (Bergen) sist og syntes det var en flott opplevelse! Nå som vi bor på Østlandet har jeg tenkt på ABC klinikken, men bor definitiv nærmest Ahus, bare 15 min å kjøre hvis det ikke er rush. Sist bodde vi 10 min unna Haukeland og den kjøreturen til sykehuset var jo omtrent det værste!

 

Og de sier jo at nr2 kanskje kommer kjappere enn nr1 så kanskje jeg ikke rekker fram til Ullevål engang? Nr1 tok jo 13 timer, men jeg er mammas nr2 og jeg kom på 3 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på Føderiket! Håper bare ikke ledelsen ved den fantastiske konstellasjonen "Oslo universitetssykehus adv. Rikshospitalet" greier å legge det ned før juli... Isåfall havner jeg antakelig på ABC på Ullevål.

 

Jeg er også nærmere Ahus enn Ullevål, men der har jeg liksom aldri vært, he-he... Jeg tenker at det finnes kollektivfelt hele veien til Ullevål - og føder man så føder man - da må det være lov å leke buss i tilfelle rush ;-)

 

Jeg har født begge mine på Rikshospitalet og har vært veldig fornøyd med det, men da bør man søke allerede i uke 6-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til legen på fredag, er da 5+3 (tror jeg) og skal da søke om fødeplass på Riksen. Tar ingen sjanser. Siste gang søkte jeg om fødeplass på A-hus i uke 11 og fikk avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du avslag på Ahus Lubine? Men hvor bor du da? Jeg kommer til å jobbe på Ahus så for meg er det naturlig å gjøre det der, hvis jeg ikke bestemmer meg for ABC klinikken. Jeg skal til legen allerede nesten uke så håper legen sender inn søknad til Ahus allerede da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke tilbud om riksen engang jeg!!! Hvorfor? Skal den legges ned? Jeg er i uke 8 nå så det begynner kanskje å haste litt? Har ikke gjort dette før jeg og har egentlig ikke kjennskap til noen av sykehusene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, si det. Riksen har fødeavdeling på linje med Ullevål (og tidligere Aker), men de har relativt få plasser for normale svangerskap og er populære. Jeg fikk plass begge gangene, men søkte rundt uke 5-6.

 

Fødeavdelinga på Riksen skal ikke legges ned, men de har hatt en jordmorstyrt avdeling lokalisert på det gamle Rikshospitalet ved Pilestredet i noen år. Men nå skal man jo effektivisere i alle ender og samlokalisering av tjenester er visst løsninga på alt. Derfor ønsker de å flytte Føderiket opp på Ullevål, men da forsvinner jo litt av konseptet, og jeg antar den blir spist av ABC :-(

 

Men jeg er optimist og håper at den fremdeles eksisterer til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Follo og søkte nok for sent sist gang. Fikk plass i Fredrikstad tror jeg det var.

 

Du må bare si fra om at du vil sende inn søknad om fødeplass. Erfaringsmessig er det ingenting å vente på. :)

 

Er forøvrig dypt imponert over dere som snakker Føderiket og ABC Klinikken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som skal føde på Riksen og hun bor i Buskerud. Men hun har risikosvangerskap og er på kontroll sikkert 2 ganger i uka eller noe, hun er litt lei alle kontrollene hun, mens jeg synes oss "vanlige" kunne fått i alle fall en ekstra kontroll mellom 1. svangerskapskontroll og jordmortimen i uke 16. Ei jeg kjenner i Spania har ordinær ultralyd i uke 11 eller 12, det er helt vanlig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer forresten å søke fødeplass på ABC klinikken på Ullevål. Får tenke litt til på det og snakke med sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...