Gå til innhold

Knakk sammen etter shoppetur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom fra senteret og knakk helt sammen i gråt etter å ha lagt barnet mitt. Er så frustrert, sint og lei meg fordi ingen sko passer. Har veldig store legger (i forhold til kroppen), så de fleste støvletter blir bare dumme på meg om de i det hele tatt kommer på. Sko med demping trenger jeg fordi jeg er litt tyngre enn jeg burde vært, pluss at jeg går så utrolig mye. Jeg merker jeg har vondt i ryggen og hælene når jeg går eller setter meg ned etter en gåtur, og har mine mistanker om at det skyldes skoene jeg bruker.

Huff.. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer, har lett etter vintersko hele høsten og enda ikke funnet noen gode som passer..

Tips mottas med takk, for jeg vet ikke lenger hvor jeg skal lete og prøve..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gabor har støvletter som er store i skaftet og veldig gode å gå med:)

Skrevet

hva med disse masaiskoene?de er visst bra for både hæler,knær og rygg.kanskje ikke de beste vintersko men...

Skrevet

Ikke for å være frekk, men hva med en real snuoperasjon med endring av kostholdsvaner og trening hver dag?? Sikker på at både rygg blir god, og at du kommer inn i de klærne du vil :) Lykke til !

Skrevet

Hei.

Anbefaler deg å gå inn på heppo.no, og se på støvletter som heter Wildflower.

Disse fåes i flere vidder, supre for oss med tømmerstokklegger :)

Har kjøpt meg et par, de er nydelige å gå i, og flotte å se på :)

Lykke til :)

Skrevet

Når det gjelder sko og store legger betyr det ikke alltid at man er fet. Jeg er ikke fet men har store legger fordi jeg har veldig store muskler der. Om dette gjelder Hi eller ikke vet jeg jo ikke, men ikke anta at folk har store legger fordi de er fete

Skrevet

Fet eller ikke, å knekke sammen over SKO er faktisk et dårlig tegn. Enten sliter HI med ganske mye, ellers så har hun det altfor lett og trenger noen utfordringer i hverdagen så ikke slike småting skal virke SÅ store...

Skrevet

Vel... Jeg kan godt skjønne Hi. De eneste skoene jeg har er joggesko og helsesandaler. Det finnes ingen vintersko, ingen støvletter, støvler og i alle fall ikke pensko som går på mine føtter. Jeg har veldig brede føtter med veldig høy rist. Da hjelper det lite å være normalvektig.

Når jeg er på jobb, på byen og evt. har på skjørt, da er det nesten litt skamfullt å komme i joggesko!

Jeg har akkurat fått øynene opp for zappos. De sender ikke til Norge, men jeg kjenner heldigvis noen som kan oversende.

http://www.zappos.com/wide-shoes

Skrevet

www.duoboots.com

Redningen for oss med fyrstikklegger, eller dere som er litt for brede.

Gode å gå med er de også.

Skrevet

Hei

Jeg bruker selv 36 i sko men veier nå rett etter svangerskap noen kilo for mye så jeg har litt samme problem.

I forrige uke kjøpte noen gode Jean Paul vinterstøvletter i en Match butikk. Skaftet på disse skoene var foret og hælen var å få i 2 høyder.

Skal jeg gå lengre turer så bruker jeg ennå mine gamle løpesko men ønsker meg nike shox.

Gabor har veldig gode sko/støvletter som jeg selv har god erfaring i å bruke på jobb, Om skaftet på støvlettene er i helskinn så kan de sendes til stretching hos skomaker. Bianco butikker sender de til skomaker gratis for deg. Om det skulle mangle bare et par cm på skaftet så selger også Bianco en typ stretching skum som skal få skinnet til å strekke seg.

Skal du ha virkelige gode, varme vintersko så anbefaler jeg Merrel Nocolette sine;

http://www.brandos.no/merrell/nicolette-j20266-brown/a9526

(fåes også i mørk brun).

Skrevet

Jeg tror det er veldig mange som sliter med å finne sko som passer både på foten og på leggen. Det lønner seg å kjøpe sko med snøring fordi da kan du regulere vidden selv og gjerne sko som både har snøring foran og glidelås på siden, da blir de lettere å ta på samtidig som du kan regulere. Jeg kjøper ofte vintersko i en str eller to større enn jeg trenger fordi da kan jeg bruke tjukkere sokker i skoa og vidden på leggen er større

Skrevet

Hehe, akkurat slik er det i min skohylle også, helsesandaler og joggesko..

Selve foten kommer jo i skoen, bare leggene som stopper føttene. De fleste lave sko faktisk:)

Trening er akkurat det jeg tror gjorde leggene mine slike, kombinert med litt vektøkning. Leggen består så og si kun av muskel. Husker fra barndommen allerede, jeg hadde vanskeligheter med å finne ridestøvler pga. leggene, så det ble bare chaps her. Og har drevet på med en del annen trening, som jogging, fotball og innebandy.

Jeg er nå akkurat på grensen til å bli overvektig, men det er pga. lite mosjon under graviditet, og har ikke blitt å ta det opp..

Har også store armer (ligger i familien). Vanskelig å få på jakker og slikt, ellers er kroppen ganske grei. Mandig kropp har jeg om jeg ikke hadde hatt timeglassfiguren:)

Tusen takk alle dere som ga meg tips om hvilke sko jeg skal se etter:) Sko er jo viktig, viktig også å føle seg fin=)

Skrevet

Jeg har også legger som en fotballproff, og strever med støvletter. Ankelstøvletter er jo en mulighet, eller så fant jeg fine og tøffe høye støvletter med snøring hele veien på dna i fjor. Kanskje de har det enda?

Skrevet

Sko må jeg ha, så jeg må nok dra å se. Støvletter med snøring synes jeg er veldig fint, og det er jo bra siden jeg har de leggene jeg har:P

Skrevet

Fyfaen for noen kjerringsvar du få får av somme mehe her inne HI!

Vet selv hvor jævlig frustrerende det er å bruke beinlengde 36, for ja, det er et helvetes liv hver gang jeg skal på shopping, for jeg finner jo faen ikke bukser som er lange nok. Har selv endt opp i gråt etter handletur fordi jeg ikke finner noe som er langt nok. DET er kjekt det. Men jeg har da for faen ikke problemer oppi hodet fordi jeg ikke finner bukser som er lange nok!

Ofte står det skaftevidde i cm på nett der du handler sko, mål omkretsen rundt leggen og let i vei;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...