Gå til innhold

Aleneforeldre.. Hvordan gjør dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er første jula med mini, det har vert mye frem og tilbake og rett og slett tull med meg og bf.

Jeg er invitert hjem til min mor, da jeg slik ting er nå skal ha småen med. Men hun sier jeg må invitere bf, så kan han komme hvis han vil..

Hva synest du, hvordan gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bf har ikke sett barnet og jeg har ikke hørt fra ham siden jeg ble gravid (barnet er 6 måneder). Så jeg har absolutt ingen planer om å invitere ham til jul!

Skrevet

Eh, din mor har vel ingenting med å si at du må invitere barnefar?

Jeg er alenemor som har barnet 100%, også i julen. Barnefar var invitert av MEG til mine foreldre første julen men takket nei.

Skrevet

Jeg har et greit forhold til bf så han får komme å være sammen oss på lille julaften, julaften , 1 dagen og nyttårsaften. Om han ønsker. Det gjorde han i fjor og skal i år. Han bor langt unna og har ikke vanlig samvær med barna så det er ikke aktuelt å sende de til han alene.

Klart nå har ikke jeg eller han nye kjærester. Det blir vel ikke like lett å få til ting når det dukker opp nye tenker jeg.

Skrevet

Bf feirer jul sammen med meg og min familie.

Skrevet

Vi har et godt sammarbeid så han skal feire jula sammen med meg å barnet. Kommer lillejulaften å blir til 3 juledag (bor langt unna hverandre). I år har ingen av oss nye partnere så da er det mulig. Spørs jo hvordan vi gjør det til neste år

Skrevet

Han feirer med sin familie og jeg og snuppa feirer med min familie.. I alle fall i år..

Skrevet

Det må vel være litt opp til deg også synes jeg. Har du lyst at bf skal komme?

Vi har annet hvert år. Det året vi var hos min familie har jeg barna, og det året vi var hos hans familie har han barna.

Enkelt og greit synes vi =)

Skrevet

Ser ikke helt hvorfor bf skal feire jul sammen med dere. Dere er jo ikke kjærester, så det blir i mitt hode helt feil, særlig hvis dere er uenige om mange ting. Du og babyen kan kanskje heller dra på besøk til han, enten på dagtid på julaften, eller første juledag.

Her skal jeg ha småen på julaften, så skal bf ha han noen timer 1. juledag. Gutten er 14 mnd til jul.

Skrevet

i år blir min første jul uten ungene.

Avtalen vår har vært at begge skal kunne feire selve julaften med ungene så langt det lar seg gjøre.

dette har vi gjennomført de to siste årene, men nå har han ny samboer, og jeg kjæreste, så i år blir det ikke slik.

Har gått helt fint de to årene vi har feiret med dem sammen etter vi gikk fra hverandre, og ungene har stoorkost seg med å ha både mamma og pappa der =)

Skrevet

Vi deler faktisk julen i to, og det har fungert veldig bra de to årene vi har gjort det. Dette blir tredje året vi skal gjøre det, så det blir spennende å se.

Hans familie har alltid hatt tradisjon med julelunsj og julegrøt tidlig på dagen, og min familie har ingenting før middagen klokken 17-18. Derfor har han barnet til klokken 16, leverer henne og jeg har henne resten av kvelden.

Jeg regelrett hater julen, pga flere dødsfall i nær familie oppigjennom årene, og ifjor var første gang jeg virkelig gledet meg til jul. Det gjør jeg iår og, så jeg gruer meg litt til å sitte alene og se på morgenprogrammene. Rent egoistisk ville jeg hatt henne hos meg hele dagen;)

Så vi får se hvordan det går, for min del syns jeg delt julaften er bedre enn annenhver jul. Vi bor ikke langt unna hverandre heller, så det er praktisk mulig.

Skrevet

ungene er nå 4 og 2,5

Annonym 21,21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...