Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Mange kvinner "lurer" menn, og blir gravide. Etterpå klandrer de mannen som ikke ønsker barnet. Forkastelig spør dere meg. De har også ubeskyttet sex, og når de blir gravide er det likssom bare til å kvitte seg med det. Ta angrepillen eller ta abort, så er man kvitt problemet. Enkelt og greit. Dersom barnet blir født og de ikke ønsker å ta ansvaret, er det bare å adoptere det til andre. De slipper til og med unna barnebidrag. Når menn ønsker å ta disse valgene, blir de kalt drittsekker og umenneskelige. De blir uglesett, og får all skittkasting de mulig kan få. Mens kvinnene får støtte og omtanke fra andre dersom de velger dette. Da er alle likssom så forståelsesfulle. Hvorfor er det så forbanna forvridd?? Synes det er helt idiotisk
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 ingen kvinner får sympati fra meg om de velger abort som prevensjon. INGEN. Kvinner og menn som velger abort som prevensjon er drittsekker og umenneskelige. Menn og kvinner som ikke bruker prevensjon og blir gravid må ta ansvar for sine handlinger, ellers er de drittsekker, naive og blir uglesett av meg. Og kvinner som lurer menn til å bli gravide er kvalmt og drittsekker.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Klart det finnes drittsekker blandt begge kjønn. Nå er det engang sånn at det er oss kvinner som bærer frem barnet, og da er det også (desverre, i noen tilfeller) vi som bestemmer om barnet skal bli født eller ikke. Men helt ærlig; hvor mange jenter kjenner du som har adoptert bort barnet sitt?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Ja, det er synd på mennesker som ikke vet at sex kan føre til barn og som ikek skjønner verdien av å bruke prevensjon for å beskytte seg selv for kjønnsykdommer og uønsket graviditet.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 tror Hi er en mann. En mann som tror at kvinner som bruker abort som prevensjon får sympati.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Jeg vet om MANGE barn som er adoptert bort....men kjenner ingen. I dag er angrepille og abort enklere. Og så er det jo bare til å ta en pille, så slipper man uønskede barn
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 abort er aldri og vil aldri bli enkelt. hallo i luken, kom ned på jorda.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Det er jo en god grunn til at kvinnen bestemmer: DET ER HENNES KROPP!! Ingen kan tvinge noen til å bære frem et barn hvis man ikke ønsker det. Kan heller ikke tro at noen bruker abort som prevensjon, da er man sannsynligvis helt blåst i hodet, og bør tas hånd om av helsevesenet...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 "så er det jo bare til å ta en pille, så slipper man uønskede barn" Stemmer det. P-piller kalles det, kjære deg! Men det beskytter ikke mot kjønnsykdommer så kondom er lurt å benytte!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Det finnes mange uønskede barn i verden. Og de fleste er adoptert bort av sin biologiske mor.... De fleste aborter er utført pga en mors ønske om å ikke ta ansvaret for barnet Det finnes mange barn som er valgt bort med hjelp av angrepiller, og der også mødrenes valg Min konklusjon er at det finnes flest kvinnelige drittsekker (foreldre som ikke ønsker ta ansvar for et barn de selv har lagd)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 Skjønner ikke hvordan man kan "lure" noen for å bli gravid. Vil man ikke ha barn så beskytter man seg og tar ansvar for egen beskyttelse! Det kan da ikke være så vanskelig?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 noen små guttunger er for korttenkte i hodet til å vite at kvinner kan bli gravid om han ikke tar ansvar og bruker kondom. beskytt alltid og ta alltid ansvar for deg selv om du ikke vil ha ansvar for et barn. fylla har aldri skylla, du har skylla.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 du snakker som du har vett til hi. arbeidsfordelingen mellom en kvinne som får barn alene og en mann som får barn med en kvinne han ikke er sammen med kan ikke sammenlingnes. og "det er bare å adoptere bort" det utsagnet er så kunnskapsløst at det er skummelt
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 "det er bra å ta abort" "det er bare å adoptere bort" haha. har man laget et barn så ta ansvar for barnet. ikke straff det for at dere var uannsvarlige. Aldri skyld på fylla for at DU ikke beskyttet deg Aldri skyld på partneren for at han/hun ikke beskyttet seg. Skyld deg selv, og vit barnet er det uskyldige. Så ikke straff barnet ved å ikke ta ansvar for det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #15 Skrevet 15. november 2010 Lure en mann for å bli gravid? Er menn noen hjelpeløse skapninger som ikke forstår at når de har sex kan det føre til graviditet? Kan ikke menn forventes å ta ansvar for prevensjon hvis de ikke vil bli far? Angrepillen må, svjv, tas innen 72 timer etter samleie og da er det vel ingen i verden som kan si om man er gravid eller ikke. I tillegg gir den en del temmelgi ubehagelige bivirkninger, så at noen velger den i stedet for annen prevensjon er for meg uforståelig. Når det gjelder abort: Hvem syns du skulle bestemme? Mannen? En nemd, slik det var i "de gode gamle dager"? Eller skulle vi totalforby det? Det er svært svært få norske barn som adopteres bort. Det betyr at det er svært få som velger denne "lettvinte løsningen". Mener du at biologiske foreldre som adopterer bort barnet skulle betale barnebidrag til adoptivforeldrene? Eller snakker du om at mødre bør betale bidrag til barnets far? Nå betales bidrag til den barnet bor mest hos, og det justeres etter begge foreldrenes inntekt. Syns du det skulle vært annerledes slik at mor måtte betale til far, uansett omfang av samvær og inntekter? Jeg har aldri hørt noen omtale folk som drittsekker og umenneskelige i fullt alvort, men jeg kan forstå at folk i oppheta krangler kan slenge det ut av seg. I sinne. Når det er sagt: Abort, og adopsjon, er kvinnens valg. Fordi det er kvinnens kropp. Det er hun som går gravid, det er hun som føder. Og etter fødselen er det hun som sitter der uten noe valg.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #16 Skrevet 15. november 2010 til hi: du virker svært lite gjennomtenkt i dine uttalelser.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #17 Skrevet 15. november 2010 En mann som ikke vil bli lurt kan ikke bli det. Bruk kondom, om dama nekter kondom så bør mannen skjønne vveldig fort at hun gjerne er ute etter å bli gravid. Hun blir jo ikke syk av å bruke kondom selv om ho tar pilla liksom.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #18 Skrevet 15. november 2010 Så lenge menn ikke passer på at det blir brukt prevensjon (kondom), så synes jeg ikke de kan skrike så veldig høyt om at de ble lurt til å bli fedre.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #19 Skrevet 15. november 2010 Jeg synes at menn som ikke ønsker et barn, skal få slippe ansvaret uansett, så lenge han ikke øsnker å ta ansvar for barnet. Det valget burde menn på lik linje som kvinnene ha. Vil kvinnfolk ha likestilling, må de tåle at menn også vi det. HI
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #20 Skrevet 15. november 2010 Så lenge man ikke tar ansvar for egen beskyttelse eller legger dette ansvaret på den andre part så er man ansvarlig for eventuelle følger av dette. Likestilling er ikke synonymt med ansvarsfravskrivelse
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #21 Skrevet 15. november 2010 HI 19.43 Det der er jeg helt enig med deg i HI. Menn burde slippe å stå til ansvar for et barn, dersom han ikke ønsker det. Han burde også bli støttet på samme måte som kvinner blir som ikke ønsker et barn. Dersom ei jente blir gravid som 17 åring, får hun full støtte dersom hun velger abort. Dersom en 17 årig gutt ikke ønsker å beholde et barn, blir han dømt nedenom og hjem. Enig i at dette er urettferdig. Og er det lov å fraskrive seg ansvaret for et barn for kvinner, bør det være rett til det for menn også. FOR LIKESTILLING PÅ ALLE OMRÅDER
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #22 Skrevet 15. november 2010 Den dagen en mann kan bære fram et barn så blir det full likestilling. Men det sier seg selv at det aldri kan bli akkurat det når mannfolka ikke er laget til å bære fram barn. Og det er nå ikke sånn at en kvinne kan avskrive seg ansvaret for et barn som er født noe mer en en mann kan. En kamerat av meg er alenepappa, moren ville ikke bli mor og ga han fullt ansvar for barnet når det ble født og har ikke sett det siden. (barnet er 10 år gammelt nå) Mor har da alikevel måttet betale barnebidrag for barnet. På lik linje med hva en mann som stikker fra ansvaret må. Hver og en har ansvar for sin egen sikkerhet og sitt eget liv. Om en dame sier ho går på pilla trenger mannen ikke ta det for god fisk, han kan alikevel bruke kondom. Og om han ikke er i et forpliktet forhold med denne dama er han jo regelrett dum om han ikke gjør det. graviditet er ikke det eneste som man kan ende opp med når man ikke bruker kondom.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #23 Skrevet 15. november 2010 Er fullstendig enig med HI. En dame kan lett si hun er steril, om hun ønsker barn. Vet om ei som gjorde det mot typen sin. Så ble hun gravid og gjorde det sutt med han. For hun ville ha barn men ikke mann. Sånne damer spyr jeg av,er sikkert mange her som har gjort det samme.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #24 Skrevet 15. november 2010 hva syns du om dene påstanden da: "De har også ubeskyttet sex, og når de blir gravide er det likssom bare til å kvitte seg med det. Ta angrepillen eller ta abort, så er man kvitt problemet. Enkelt og greit. Dersom barnet blir født og de ikke ønsker å ta ansvaret, er det bare å adoptere det til andre. De slipper til og med unna barnebidrag. " BARE TA ABORT BARE TA Å ADOPTERE BORT BARNET Hva slags menneskesyn har HI på andre liv enn sitt eget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå