Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg bor på et lite sted. Har nettopp opplevd et veldig tøft samlivsbrudd pluss sykdom, og skal nå kontakte nav angående begge deler. Problemet på dette stedet er at alle kjenner alle, og at to av de som jobber på nav er personer som mobbet meg på ungdomsskolen. Den tredje er en fryktelig sur dame som jeg har vært redd for siden jeg var barn. Tror ikke jeg orker å skulle legge ut om hvordan livet mitt har falt sammen til disse menneskene. Vet at de skal være profesjonelle, men stoler ikke på dem et sekund. Føler meg liten bare jeg treffer dem på gata.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor skal du legge ut om personlige ting til dem. Du klarer vel å søke stønader ved å bare bevise at du er ene forsørger.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Du kan få søknaden din behandlet av et annet NAV kontor. Det gjøres også hvis familiemedlemmer jobber på det lokale kontoret.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Må nok gjennom en del samtaler på grunn av situasjonen med sykdom, jo. Kan jeg virkelig få saken behandlet ved et annet kontor? Hvordan går jeg frem?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg ville tatt kontakt med hovedkontoret i fylket og bedt dem hjelpe, event ringe et annet NAV kontor i nærheten. Det som er nærmest etter det du ikke vil ha. De skal kunne fortelle deg hvordan du skal gå frem. Eller du kan be legen din hjelpe deg. Du finner nr på gulesider.no
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Som andre sier her ta kontakt med nav fylke , forklar at du har et negativt/anstrengt forhold til disse menneskene pga fortiden. (trenger ikke legge ut mer om dette om de ikke vil ha detaljer) og at du derfor ikke ønsker å måtte forholde deg til disse. Så vil du få saken behandlet et annet sted. Min søster jobbet i nav og når hun måtte gjennom ting grunnet sykdom ble saken automatisk satt et annet sted da hennes kollegar ikke skulle kunne behandle henens sak.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Å få behandlet saken på et såkalt settekontor gjøres i utgangspunktet bare dersom man er i nær familie med ansatte ved sitt kontor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå