Gå til innhold

Legetime neste uke og så ikke noe før uke 16?


Frøkna vårbarn 2014

Anbefalte innlegg

Jeg har legetime 1. gangskontroll neste uke, da er jeg ca 6 uker på vei i følge menstermin, men ant litt kortere pga lang syklus. Ringte hs og de sa at de ikke tok inn før etter uke 16? Sist gang var jeg hos jordmor i ca uke 10 og fikk da høre hjertelyden, noe som beroliget meg masse, men nå er det ingen ting før uke 16? Kan jeg evt spørre legen neste uke om jeg kan få en time til om noen uker så de kan høre etter hjertelyd? Jeg har ikke behov for masse ultralyder og sånn, men hadde vært fint å få bekrefta etter hvert at det er et bankende hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at det går så lenge mellom kontrollene i begynnelsen.. Det anbefalte nå er 1.kontroll mellom 8-12 uker, så vanlig ul uke 17-20, og så kontroll igjen i uke 24 og hver 4. uke fram til uke 36, deretter hver 2. uke fram til termin...

Du har jo første kontroll veldig tidlig da, men er jo ingenting i veien for å høre om legen vil ta deg inn på en kontroll mellom 1. kontroll og ul... Enten svarer han nei eller ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet at det er vanlig, men skulle så gjerne hørt hjertelyden i alle fall. Men får spørre legen om jeg kan komme rett over nyttår og få høre. Muligens vi bestiller en tidlig privat ul, men det er så dyrt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...