Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg har en alkohlisert svigerfar som både jeg og mannen min føler kun lever for å gjøre livet surt for alle rundt seg. Nå er vi gravide med nummer 2. Er ikke så lenge til hun kommer og vi har begynt å tenke litt påblant annet dåp. Svigermor var på besøk på lørdag og da luftet mannen en ting vi har gått og tenkt på ganske lenge. Vi vet ikke om vi vil ha svigerfar med i dåpen. Han liker ikke min familie i det hele tatt, det har vi fått høre. Han kan kanskje klare å holde seg edru på selve dagen, men da er han som oftest i et vannvittig dårlig humør og kan bli ganske vanskelig å ha med å gjøre. Vi trodde kanskje vi ville bli møtt med iallefall litt forståelse fra svigermor, men der tok vi ganske feil. Vi fikk beskjed om at det å ikke invitere han syns hun IKKE noe om. Han er tross alt mannen hennes sa hun. Vi vet jo det og vi vet at det kan være rart for henne å være uten han. Vi sa at vi har forståelse, men får ingen forståelse tilbake. I tillegg sa hun at hvis vi ikke inviterer han, så vil han mest sannsynlig prøve å stoppe henne og broren til mannen min å komme. Hun sier selv at hun mest sannsynlig kommer i dåpen uansett hva vi gjør, men at det er verre med broren. Han tør heller ikke si svigerfar i mot, siden han bor hjemme fortsatt, så han kan kanskje bli hjemme for å holde husfreden. Vi er så usikre på hva vi skal gjøre. Skal vi ta hensyn til svigermor og invitere svigerfar og ha faren for at hele dagen kan bli ødelagt, eller skal vi la vær å invitere han og vite at denne dagen blir fin og ta konsekvensene av surheten hans etterpå? Vi har også lurt på om vi skal si ifra til han nå at hvis han ikke skjerper seg så blir han ikke invitert, men skjerper han seg, får han komme. Men svigermor er så redd for at han skal gjøre livet surt for henne hvis vi sier noe nå. Hvis noen lurer, så vet familien min at svigerfar er alkoholiker, for det har de dessverre måtte være vitner til selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå