Gå til innhold

Kø i Oslo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har bodd 5 år på Lilleaker i Oslo- perfekt plassert midt mellom jobbene våre slik at vi begge bruker ca 20 min dit. Litt kø selvfølgelig innimellom når jeg skal hjem fra Ullevål, men ikke mer enn max 20 min forsinkelse. Snart kommer lillegull nr to, og vi kunne tenke oss et større hus/annen boform enn leilighet. Her i området har vi dessverre ikke råd til å kjøpe noe nytt, så vi satser på å kjøpe noe utenfor byen.....men da kommer "problemene": hvor- og hvor lenge må vi stå i kø hver dag?

Flytter vi i retning Bryn/Lambertseter/Nordstrand må vi begge kjøre ring 3 gjennom sinsenkrysset- noen med erfaring med det?

Flytter vi mot Sandvika/Asker blir vi stående på E18 innover- noen som vet hvor lang tid man bruker innover til Oslo i halv ni- tiden om morgenen?

Evt når må man kjøre for å unngå køer på disse veiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) kollektivt er helt klart et alternativ som vi kommer til å bruke- uansett hvor vi havner hen, men var interessert i å høre hvordan hverdagen kunne bli "worst case".

Noen dager er både mannen min og jeg avhengig av bil i forbindelse med jobben, derfor nysgjerrig på hvordan det fungerer.

Gjest Mentha♥med kul på magen♥
Skrevet

Har vokst opp i Asker, og vil bare si at hvis du kjører på "feil" tid (noe som halv ni-tiden stort sett er) kan du risikere å bruke godt over 1 time inn til Oslo i kø. Den står gjerne fra før Asker og godt forbi Lysaker (derfra kjenner du vel veien og kømønsteret tenker jeg).

De gangene jeg satt på inn til byen i bil kjørte vi stort sett før sju for å være sikker på å komme fram til byen før åtte (selv om det ikke alltid heller holdt). Så hvis du skal bo i Asker anbefales kollektivtrafikken varmt :)

Vil også bare nevne at miljøet i Asker har blitt drastisk mye hardere de siste årene, noe som var deler av grunnen til at hele slekta mi rykket opp med rota og flyttet. Det er bare noe å være obs på før du kjøper hus der ute med små barn. Men alt avhenger selvsagt av hvor du velger å slå deg ned :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...