Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hva er egentlig forskjellen og hvordan beregnes de? Har aldri kjøpt hus så har ikke vært borti dette før.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Lånetaksten er en forsiktig antatt markedsverdi, den pleier å ligge på rundt 80 % av verditakst. Skal du legge inn bud er det helt ok å begynne på lånetakst.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Blir begge satt av samme takstman eller blir det gjort av to forskjellige?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Har akkurat fått takst på huset mitt. Samme takstmann satte begge deler ja
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 OK Det betyr på sett og vis at begge er like upålitlige. Merklig at man ikke da bare har en takst og så sier at du kan låne maks 80% av denne eller noe i den dur. Takk for hjelpen i hvertfal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå