Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg er nå 14 uker på vei og har utrolig vondt helt nede i ryggen. Var hos lege pga dette sist uke, men da kunne ikke hun skjønne at dette kunne være bekkenløsning siden jeg da bare var 13 uker på vei. Det er tredje gang jeg er gravid og har aldri vært plaget av dette, men siden jeg ikke fikk noe hjelp og eller forklaring av legen må jeg fortsette jobb og det sliter veldig på hvordan jeg fungerer hjemme med to barn på 3 og 4 fra før. Skal til jordmor når jeg er 16 uker, visst det da ikke har gitt seg må jeg da mase og spør etter sykemelding eller pleier jormødrene å ta mer hensyn til at formen skal være god på den gravide i forhold til legene?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Jordmor kan jo ikke sykemelde deg? Hvis du har utrolig vondt, så går du tilbake til legen og forteller hvordan du har det. Selvsagt kan bekkenløsning begynne så tidlig, det er jo hormonelt.
Lilleleen Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Om jordmor tar mer hensyn enn legene gjør, det vet jeg ikke. Men jeg ble tidlig i svangerskapet plaget med bekkenløsning. Jeg merket det veldig da jeg hadde ferie, men trodde det var helt normalt. Da jeg begynnte å jobbe igjen, klarte jeg bare å være der en dag. Da måtte jeg ha hjelp til å gå, sette meg ned osv. Så jeg ble sykemeldt. Jeg var da ca.14 uker på vei. Jeg hadde min første fysioterapi time da jeg var ca.19-20 uker på vei. Mitt råd til deg er å kontakte en fysioterapaut som kan se på deg, de vet bedre enn legene når det kommer til bekken plager. Kan hende du må betale den første timen, hvis ikke legen gir deg en henvisning. Masse lykke til videre )
Gjest ->>- Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Gå til en manuellterapeut. De kan sykmelde ved behov, og de vet - i motsetning til legen din - en del om bekkenløsning, blant annet at den fint kan inntreffe så tidlig i svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå