Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 For en tid tilbake var det mye skriverier her inne om barn kan bli "ørnerov". Nå er jenta som ble tatt av ørn for nesten 80 år siden død, melder VG: "Det er nær 80 år siden Svanhild Hartvigsen ble verdensberømt etter å ha blitt fanget av en havørn." http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10011259
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Tror mange ikke fikk med seg innlegget og derfor misforstår litt humoren. Sev synes jeg ikke ørne-innleggene er så morsomme, men jeg forstår greien bak. At en ørn kan ta en baby eller et veldig lite barn er nok mulig, men i dette tilfellet som skapte ørne.humoren her inne, så var det snakk om en baby som lå godt innpakket nede i en vogn. Det stiller litt for store krav til en ørns intelligens Derfor ble moren sett på som hysterisk, og ørnehumoren grunnlagt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Var faktisk min oldefar som hentet henne fra ørnereiret. Og det er fakta:) Min bestemor brukte å fortelle meg historien fra jeg var liten til jeg var ganske stor, alltid like spennende vær gang.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Det som startet ørnehumoren var vel at ei som kommenterte skrev feil, og det ble noe som at det er nesten 100 år siden en baby har tatt en ørn, så HI i det innlegget kunne nok slappe helt av :-p Sånn sett så var det jo ganske morsomt da :-) Men selvfølgelig trist at noe slikt i det hele tatt har skjedd.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg har blogget om dette og linket det også opp til VG artikkelen. Sånn hvis noen vil lese. http://hildegirlswords.blogspot.com/2010/11/til-minne-og-til-ettertanke-havrna.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå