Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Jeg har alltid ledd av de som faktisk tror at noe kommer til å skje! Men så nå en dokumentar på History Channel som får meg til å tenke litt.. Mye som peker mot at noe stort, om enn ikke verdens undergang kommer til å skje i 2012. Til og med vitenskapen støtter opp om at mange hendelser sammenfaller i 2012 som kan føre til ødeleggelse. Dette at polene kan skifte plass, solstormer, osv. Andre ikke-vitenskapelige ting inkluderer dette med Mayakalenderens slutt (som de fleste har hørt om), indianerenes tidsregning som er på vei fra fjerde til femte tidsregning (og der flere av spådommene er blitt oppfylt, som at menneskene kommuniserer via "edderkoppnett i himmelen"), hinduenes tidssyklus går mot slutten og en ny begynnelse, Nostradamus forutsa at noe kom til å skje i 2012, og til slutt en professor som dechiffererte et kinesisk verk, "I Ching", og ved hjelp av geometriske formler han fant der kom frem til tidsbølger som ender i 2012 ( på samme dato som Mayaenes kalender slutter, 21.12.2012 vintersolverv). Egentlig tenker jeg at det bare er tull og vas, men kommer nok til å ha det i bakhodet når vi nærmer oss..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 Jeg tenker at dette bare er tøys og fanteri og at vi mennesker er kjempeflinke til å komme med nye teorier for å skape redsel blandt oss alle. Skremselspropaganda rett og slett, men vi får jo bare vente og se da..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Det bryr jeg meg ikke om. Skulle verden mot all formodning gå under i 2012 ville det likevel ikke være noe å gjøre med det. Da er det bedre å fortsette livet som det er.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 først lo jeg av det, og sa.. JAJA...for de har jo sagt dette tidligere også. MEN jeg har også sett dokumentar på den kanalen, og det har skjedd mye merkelige ting, i det siste. store hull som åpner seg i bakken, uforklarlige ting osv. Jo, jeg skal innrømme at det HAR begynt å bekymre meg litt.. Jeg tror kanskje ikke hele verden går "under", men at det kommer til å skje noe som gjør at det renses opp.... og det får katastrofale følger. Jeg merker at jeg bekymrer meg litt, ja..tenker på barna mine, slike ting.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Jeg blir vel mer nysgjerrig enn redd i hvertfall. Artig å se om noe faktisk skjer i desember 2012, eller om også dette bare er en av mange i rekken av dommedags-profetier. Om man leter, vil en nok finne noe som passer på de fleste år. Verden skulle jo også ende i år 2000, men det gjorde den jo ikke
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Hørte nettopp på radioen om en sekt som ventet på verdens undergang 20. desember 1954. Sektlederen hadde fått et budskap fra en UFO, så de kvittet seg med alt de eide og satte seg til å vente på at en UFO skulle komme og hente de rettroende. Men ingenting skjedde. Mange andre har spådd verdens undergang opp igjennom årene. Men her er vi fremdeles. Og det tror jeg vi er etter 2012 også.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Har ikke tro på det.... Men om det til formodning skulle være verdens undergang så vil vi jo alle forsvinne. Og da er det jo ingen som vil sitte tilbake med en sorg over å ha mistet noen. Og det vil bli forferdelig lang kø ved Perleporten:)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #8 Skrevet 15. november 2010 Jeg tenker at det er et artig konsept å lage film ut av, og det er det
Sa-Nata-Ana *med bestemorpupp* Skrevet 15. november 2010 #9 Skrevet 15. november 2010 Jeg tenker at om så skulle være så er det ingenting vi kan gjøre for å motvirke det likevel, så det å hamstre og bli hysteriske lang tid i forkant er bare idioti. I tillegg tenker jeg at enhver som blir skremt av den patetisk dårlige filmen med samme navn bør søke hjelp. Og når det kommer til disse spådommene du referer til, så tenker jeg at en kan finne spådommer hvor en vil, om en bare gidder å lete, og om en har et desperat behov etter å lete etter forklaringer. Hadde jeg prøvd å sette sammen hver 10. bokstav, hver 15. bokstav osv osv helt til jeg fant hele ord i arb.psykologiboka mi, så hadde jeg sikkert funnet en spådom eller "hint" der også som gikk i oppfyllelse for åresvis siden.
Himmel og hav Skrevet 15. november 2010 #10 Skrevet 15. november 2010 Jeg tenker at om man har en teori om noe, så vil man alltid kunne finne hendelser og meninger som støtter denne teorien. Det kommer bare an på hva man leter etter. Det finnes minst like mange faktorer som tilsier at livet vil fortsette som før, men det selger ikke aviser, blir til dokumentarer på tv, og er lite for konspirasjonsspinnerene å lage youtubesnutter og propagandatråder om. Personlig så tror jeg at jula kommer som vanlig i 2012 også, og skulle den mot formodning ikke gjøre det så har jeg ihvertfall sluppet søvnløse netter og angstknuter i magen i mellomtida.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #11 Skrevet 15. november 2010 For noen år siden, når jeg først hørte om dette så må jeg si at jeg først hang meg på den bølgen at det var verdens undergang. Men har siden den gang lest det meste jeg har kommet over ang. 2012 og diverse "spådommer" forutsigelser, osv osv. Så har jo såklart slått fra meg hele den Planet X teorien. Jeg er fortsatt overbevist om at NOE skal skje. Det er så mange ting som peker i den retningen, men det er ikke lett å vite eller forstå akkuratt HVA. Solstorm er en reell fare vi står foran, og alt etter styrken på denne, og hvor forberedt vi er, så kan det gå bra, og det kan gå "galt". Worst case senario her er vel at vi blir sittende uten strøm i lengre tid. Noe jeg tror vi vanlige mennesker bare kan ha godt av, men det vil jo få fatale konsekvenser for sykehus o.l. Pol-skift, etter hva jeg har forstått er allerede igang. Men det vil jo ikke dermed si at vi slipper unna et voldsomt plutselig skift. Er ikke helt inne på hva det fører med seg, men mener å ha lest at vulkanutbrudd, jordskjelv og tsnunami er noe vi kan stå foran da? Det er vel en Supervulkan som venter utbrudd også? Som går på overtid nå? Litt usikker på denne, men mener å ha lest noe slikt. Og som alt annet, så er det jo en mulighet. Men hvis vi skal se bort fra vitenskapelige fenomen, så håper jeg på en oppløftning til en høyere dimensjon. Vi er per dags dato i 3D, og det sies at vi skal inn i 4D, hvor vi vil bli mer åndelige mennesker, og sløret mellom liv og død/etterlivet vil være mer synlig. Det har jo også gått rykter om at Obama er den presidenten som endelig vil avsløre liv på andre planeter, og at regjeringen har holdt skjult alien besøk og UFO'er i mange herrens år. Tenk hva du vil om meg, men jeg tror på liv på andre planeter og at vi umulig er alene i universet. Jeg tror vi har/har hatt besøk av slike intelligenser. En slik avsløring vil såklart ha en effekt på verden som vi kjenner den idag. En tanke som både intresserer, og skremmer meg. Jeg må jo innrømme at år 2012 er noe som fasinerer og skremmer. Ofte lurer jeg på om det er forsvarlig av meg å få barn i det hele tatt, før vi har bikket 2013. Men har vel for det meste prøvd å glemme hele den greia, og la livet gå sin gang. Skjer det ingenting i 2012, så har vi 2036 hvor vi faktsisk står i umiddelbar fare for å bli truffet av en diger komet. Dette er noe NASA har bekreftet, og som de jobber for å finne ut hvordan skal unngås. De har jo uttalt at å sprenge den i flere mindre deler som på "Deep Impact" vil gjøre vondt værre, så det var ingen mulighet. Vi får bare vente å se hva som skjer. Er så lite vi vanlige mennesker kan gjøre fra eller til uansett. Vi er jo langt fra usårbare, og hva som helst kan skje oss, når som helst. Det å tro noe annet er utrolig naivt.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #12 Skrevet 15. november 2010 Tror ikke på det uansett. Vitenskapsforskere kan tviste og vende på ting og få ting til å fremstå slik de vil. Og skulle det mot formodning skje, så gidder jeg ikke bruke tiden min til å gå rundt å være redd eller bekymret. Nostradamus spådde også 3. verdenskrig på slutten av 90-tallet... men noen verdenskrig ble det vel ikke i den forstand...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #13 Skrevet 15. november 2010 Utrolig bra skrevet og jeg er helt enig med deg! Har selv tenkt dette med å få barn før 2012 kan være dumt, men jeg tror ikke hele verden går under. Men jeg tror mye kommer itl å skje ja nærmere 2012. Leste i en bok om spådommer og slike ting i 1998 og i den boken sto det at en mann som spådde berlin murens fall har spådd at all teknologi vi har bygd opp vil bryte sammen i 2013-2014. Dette har jeg hatt i bakhodet siden jeg leste det. Jeg tror også at en solstorm er veldig sannsynlig, da dette er sagt av flere. Så frem til dess, vil jeg legge opp et lite lager med mat og drikke. En dag kan det plutselig bli vanskellig å gå i butikken å handle slik vi er vant med. Det er et spennende tema, men tror ikke det blir verdens undergang nei. Jeg er inne å sjekker dagens fra maya kalanderen hver dag, her er link: http://www.maya.net.pl/index.php?LANG=no
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #14 Skrevet 15. november 2010 den der m jeg gi deg en kommentar på... startet ikke krigen i irak på slutten av 90tallet? jeg husker jeg satt å så på nyheter med en venninne da det handlet om usa som bombet i disse distriktene. Det har jo pågått i lang tid, og jeg kaller dette 3 verdenskrig. alle land er jo involvert i denne krigen og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå