Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #1 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor har dette navnet plutselig blitt så populært i Norge?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #2 Skrevet 15. november 2010 si det, sønnen min heter Mateo, jeg visste ikke det skulle bli så pop da jeg kallet han det for 1år siden.. :/ Tror det var på vei opp da uheldigvis, jeg som ville ha et¨eget navn¨...
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #3 Skrevet 15. november 2010 Leon og Noah også. Whyyy? Kan ikke se for meg en urnorsk blond gutt som heter Noah. Det passer bare ikke!
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #4 Skrevet 15. november 2010 Hvorfor kalte DU sønnen din det, da? Hvor fant du navnet? Og hva var det med det som fenget? At det ikke var vanlig?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #5 Skrevet 15. november 2010 Kjenner en urnorsk blond gutt som heter Noah og det passer veldig bra. Men kunne hatt vansker for å tenke meg en mørk gutt heter Noah, så alt henger sammen med hva men er mest vant med.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #6 Skrevet 15. november 2010 Man blir vant til de fleste navn, og Noah er et av de jeg har vendt meg til nå. Blir sikkert vant til Matheo også etterhvert, men jeg synes det er et rart navnevalg i Norge. Jeg kan til en viss grad forstå den amerikanske påvirkningen i navnestatistikkene, vi ser og hører jo veldig mye fra den engelskspråklige verden. Men hvorfor et italiensk navn?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2010 #7 Skrevet 15. november 2010 Bare et skudd i mørket her, men jeg velger å skylde bibeltrenden (Matteus) og renessansen til jentenavnet Mathea.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2010 #8 Skrevet 16. november 2010 Navnet er ikke italiensk. Vi valgte det av flere grunner: - betydningen av navnet (Guds gave). - forelsket oss i navnet da vi var på ferie mens jeg gikk gravid. - hadde lyst på et unikt navn (er det så veldig poppis da..?) hadde aldri hørt det før i Norge da vi døpte vår sønn. - vi likte begge veldig godt Mathias, men hadde ikke lyst å døpe vår sønn med et oppbrukt navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå